Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81322
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Innovations for Business Management: Motivation and Barriers
Other Titles Інновації в бізнес-управлінні: мотиваційні фактори та бар’єри
Authors Fila, M.
Levicky, M.
Mura, L.
Maros, M.
Korenkova, M.
Keywords мале та середнє підприємництво
інновації
бар’єри
бізнес
управління бізнесом
small and medium entrepreneurship
innovations
business barriers and opportunities
business management
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81322
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Fila, M., Levicky, M., Mura, L., Maros, M., & Korenkova, M. (2020). Innovations for Business Management: Motivation and Barriers. Marketing and Management of Innovations, 4, 266-278. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.4-22
Abstract У статті проаналізовано ефективність функціонування підприємницької сектору як однієї із рушійних сил економічного розвитку країни. Авторами відмічено, що підприємницький сектор генерує найбільшу питому вагу ВВП за рахунок податків від реалізації продукції. Ефективний розвиток підприємництва вимагає формування сприятливого бізнес-клімату для відкриття власної справи та виходу на ринок. Метою статті є оцінювання впливу мотиваційних факторів та бар'єрів на розвиток підприємницького сектору. У ході дослідження проаналізовано методи управління бізнес-середовищем та фінансовою діяльністю з точки зору менеджменту, інновацій, ініціативності та підтримки підприємницької діяльності. Методологічним інструментарієм дослідження є класичні методи наукового аналізу, синтез та методи збору даних. У роботі застосовано базовий евристичний підхід для аналізу наукового доробку щодо проблематики дослідження та моніторингу показників бізнес-клімату та розвитку малого та середнього підприємництва у Словацькій республіці, у країнах ЄС-27 та світі. Вихідні дані для дослідження сформовано на основі даних Європейської комісії, звіту Flash Eurobarometer та Світового банку. Детерміновану вибірку даних сформовано на основі результатів опитування 426 респондентів Словацької республіки. Перевірку гіпотез дослідження здійснено за допомогою критеріїв Фрідмана, Колмогорова-Смирнова та Краскела-Уолліса. Результати емпіричного аналізу засвідчили про наявність суттєвої відмінності впливу між мотиваційними факторами при відкритті власної справи. Авторами встановлено, що у Словацькій республіці існують суттєві бар’єри, які значно обмежують подальший розвиток бізнесу. За результатами дослідження виокремлено низку рекомендацій щодо покращення поточного стану бізнессередовища, шляхом підтримки мотиваційних факторів та подолання бар’єрів при відкритті власної справи у Словацькій республіці.
The business sector represents one of the most important parts of the modern economy. It creates and secures most products and services, contributing to most of the sales tax revenues. Business development is not possible without creating a favourable business environment and suitable conditions for creating and entering new business into the market. This paper focuses on the evaluation of some business environment factors in starting a business. Attention is attended to the business environment and funding activities management, including the managerial assessment of proactive, innovative, and business-supporting activities. Besides, this study encompasses the issues of obstacles and barriers to starting a business. The interest of the article is to point out the state and problems in the field of start-up entrepreneurs and the importance of supporting motivational factors and removing barriers by improving the business environment. Methodological tools of the research are classical methods of science analytics, synthesis, and data selection. The basic heuristic approach consists of professional literature on the subject matter, and secondary sources obtained from European Commission, Eurostat – Flash Barometer, and the World Bank to monitor selected indicators of the business environment and SMEs in Slovakia, EU-27 countries and the world. The primary information was represented with the questionnaire-based survey conducted throughout the Slovak Republic, in which a total count of 426 respondents participated. For hypothesis testing, the Friedman Test, Kolmogorov – Smirnov test, and Kruskal – Wallis test was used. The empiric results confirmed the significant differences between motivational factors for starting doing business. At the same time, there are still significant barriers to enter the business in Slovakia, which considerably limit the further development of doing business in Slovakia. The article provides recommendations for improving the business environment’s current status and entering into business in the Slovak Republic.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
291178384
Austria Austria
8839
Bangladesh Bangladesh
291178382
Brazil Brazil
2131863325
Canada Canada
-515864314
China China
612493110
Colombia Colombia
1
Czechia Czechia
-937547275
Denmark Denmark
1
Ecuador Ecuador
1
Estonia Estonia
188644
Eswatini Eswatini
8853
Finland Finland
13702162
Germany Germany
565583813
Greece Greece
-2029003871
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-353659673
India India
291178399
Indonesia Indonesia
565583820
Iran Iran
565583793
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
-353659672
Japan Japan
565583783
Jordan Jordan
1
Kenya Kenya
-353659670
Lithuania Lithuania
-353659691
Malaysia Malaysia
291178403
Mauritius Mauritius
565583791
Mexico Mexico
291178394
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
-353659687
New Zealand New Zealand
1
Nigeria Nigeria
1
Pakistan Pakistan
-353659702
Peru Peru
-353659675
Philippines Philippines
-353659678
Poland Poland
-515864324
Portugal Portugal
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Serbia Serbia
-1284403506
Slovakia Slovakia
291178406
South Africa South Africa
-937547228
South Korea South Korea
1
Spain Spain
13702155
Sri Lanka Sri Lanka
8888
Sweden Sweden
-937547208
Switzerland Switzerland
-353659680
Tanzania Tanzania
1
Thailand Thailand
-515864321
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
-1439253728
Uganda Uganda
1
Ukraine Ukraine
-2066976535
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-353659674
United States United States
-353659692
Vietnam Vietnam
-353659676
Zimbabwe Zimbabwe
-353659685

Downloads

Armenia Armenia
13702163
Australia Australia
291178385
Austria Austria
13702148
Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
2131863322
China China
8892
Czechia Czechia
1
Ecuador Ecuador
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
1
France France
13702157
Germany Germany
-937547215
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
-2066976528
India India
-353659696
Indonesia Indonesia
-353659699
Iran Iran
565583787
Iraq Iraq
1
Israel Israel
1
Japan Japan
565583785
Kenya Kenya
565583818
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
-353659689
Malaysia Malaysia
291178391
Mauritius Mauritius
1
Mexico Mexico
1
Myanmar (Burma) Myanmar (Burma)
1
Pakistan Pakistan
291178387
Peru Peru
-353659693
Philippines Philippines
-515864331
Poland Poland
565583825
Romania Romania
8829
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Singapore Singapore
13702167
Slovakia Slovakia
565583801
South Korea South Korea
-353659683
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Sweden Sweden
1
Tanzania Tanzania
639
Thailand Thailand
-515864320
Turkey Turkey
-1439253727
Ukraine Ukraine
-2066976534
United Kingdom United Kingdom
-515864319
United States United States
-353659668
Unknown Country Unknown Country
-515864335
Vietnam Vietnam
-2029003835
Yemen Yemen
-2029003849

Files

File Size Format Downloads
Fiľa_mmi_2020_4.pdf 856,28 kB Adobe PDF -276098016

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.