Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86854
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Identity approach of brand management: why invest in the brand identity
Authors Ushchapovska, Iryna Vasylivna  
Keywords бренд
brand
мова бренду
язык бренда
brand language
айдентика
identity
идентичний підхід
идентичный подход
identity approach
бренд менеджмент
brand management
Type Conference Papers
Date of Issue 2018
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/86854
Publisher Національний фармацевтичний університет
License Copyright not evaluated
Citation Ushchapovska, I. Identity approach of brand management: why invest in the brand identity // Професійний менеджмент в сучасних умовах розвитку ринку : матеріали VIІ науково-практичної конференції з міжнародною участю, м. Харків, 1 листопада 2018 р. Харків : Національний фармацевтичний університет, 2018. С. 202-204.
Abstract Ідентичний підхід акцентує увагу на створенні уніфікованої вербальної, візуальної, аудіальної, чуттєвої та поведінкової ідентичності. Передбачається, що споживачі приписують компанії ідентичні характеристики, а люди формують образи компаній на основі загального досвіду компанії. Це ставить корпорацію та її співробітників у центр створення власного капіталу бренду. Отже, ідентичний підхід додає важливість ідентичності бренду до теоретичної сфери управління брендом.
Идентичный подход делает акцент на создании единой вербальной, визуальной, звуковой, чувственной и поведенческой идентичности. Предполагается, что потребители приписывают компаниям характеристики идентичности, и что люди формируют образы компаний на основе общего опыта компании. Это ставит корпорацию и ее сотрудников в центр создания капитала бренда. Таким образом, идентичный подход добавляет важность индивидуальности корпоративного брендинга к теоретической области управления брендом.
The identity approach brings into focus the creation of a unified, verbal, visual, audial, sense perceptional, and behavioral identity. It is assumed that consumers attribute identity characteristics to companies and that people form images of companies based on the total experience of the company. This places the corporation and its employees at the center of brand equity creation. The identity approach hence adds the importance of the identity of the corporate branding to the theoretical domain of brand management.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

China China
436
Finland Finland
100
Germany Germany
1
Iran Iran
1
Lithuania Lithuania
447
Netherlands Netherlands
218
Spain Spain
1
Sweden Sweden
443
Ukraine Ukraine
108
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
1
Unknown Country Unknown Country
3

Downloads

Canada Canada
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
445
South Africa South Africa
1
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
United Kingdom United Kingdom
1

Files

File Size Format Downloads
Ushchapovska_brand_management.pdf 120,68 kB Adobe PDF 452

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.