Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87609
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Estonian Marketers' Attitude Towards Podcasts as an Innovative Marketing Channel
Other Titles Подкасти як інноваційний маркетинговий канал: сприйняття маркетологів Естонії
Authors Reilent, K.
Kurvits, M.
Ohlau, A.
ORCID
Keywords подкасти
інновації
реклама
маркетинговий канал
відношення до подкастів
Естонія
podcasts
innovation
advertising
marketing channel
attitude towards podcasts
Estonia
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87609
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Resilient, K., Kurvits, M., & Ohlau, A. (2022). Estonian Marketers' Attitude Towards Podcasts as an Innovative Marketing Channel. Marketing and Management of Innovations, 1, 202-218. http://doi.org/10.21272/mmi.2022.1-15
Abstract Подкасти є загальновідомим маркетинговим каналом комунікації зі споживачами. Результати систематизації наукових джерел з означеної тематики засвідчили, що застосування реклами у подкастах нарощує свою популярність. Відбувається стрімке зростання кількості слухачів подкастів як в США, так і в Європі. Однак, попри інноваційність Естонії, подкасти ще не набули своєї популярності в цій країні. Метою статті є визначення можливостей підвищення прибутковості реклами в подкастах на основі аналізу сприйняття маркетологами Естонії подкастів як потенційного маркетингового каналу. Практичну реалізацію усіх етапів даного дослідження здійснено з використанням кількісних та якісних методів дослідження (метод структурованого анкетування та інтерв’ю). Інтерв’ю проведено двома експертами медіаканалу. Онлайн опитування проведено серед маркетологів різних компаній. Отримані результати засвідчили, що 42% маркетологів Естонії вважають подкасти доцільним маркетинговим каналом. При цьому слабкими сторонами подкастів є обмеженість даних про кількість та профіль слухачів, а також недостатня інформації про ефективність реклами. Відповідно до результатів опитування маркетологи оцінюють свої знання щодо рекламних можливостей подкастів як недостатні. Враховуючи отримані результати, автори приходять до висновку, що для підвищення прибутковості подкастів досліджуваної медіакомпанії Естонії необхідно збільшити впізнаваність подкастів, підвищити обізнаність клієнтів про рекламні можливості подкастів, розповсюджувати історії успіху подкастів та впровадити механізм визначення ефективності реклами у подкастах. Авторами зазначено, що надані рекомендації можуть бути корисними іншим компаніям, які спеціалізуються на рекламі в подкастах, особливо, для початківців та тих, що працюють на невеликих ринках, таких як Естонський.
This paper summarizes the arguments and counterarguments on attitude toward podcasts as an innovative marketing channel based on the experience of Estonian marketers. Podcasts as a marketing channel are known globally. Literature sources and approaches addressed to this topic indicate that podcast advertising is becoming increasingly popular due to the growing number of listeners, both in the USA and Europa. Although Estonia is known for introducing innovative solutions, the use of podcasts as a marketing channel is relatively modest. The survey aimed to find out the attitude of Estonian marketers to podcasts as a possible marketing channel to define how to improve the profitability of podcasts' ads. The study fills the gap in this research area. Furthermore, based on the study's results, suggestions for increasing the profits of podcasts for a particular Estonian Media Company were made. The suggestions are also helpful to other companies in the podcast advertising business, especially those just starting or acting in small markets like the Estonian-speaking market. The qualitative and quantitative research methods (a structured questionnaire and interviews) were used. Interviews were conducted with two experts of the media channel. The interviews were analysed, and problems referred to were further studied quantitatively using questionnaires. The electronic survey with 25 questions was conducted amongst marketers of various companies. The survey results showed that 42% of Estonian marketers consider podcasts a suitable marketing channel. Nevertheless, in the study authors highlighted the weaknesses: the listeners' numbers and profiles lacked information and little information about advertising effectiveness. Marketers also considered their knowledge about podcast advertising opportunities insufficient. For making podcasts more profitable, it is necessary to increase podcasts' visibility, raise clients' awareness about advertising opportunities of podcasts, share podcasts' success stories, and introduce ways of measuring the effectiveness of the podcast ads.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
-1535590931
Austria Austria
1
Belgium Belgium
1
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
1
China China
-1799234391
Denmark Denmark
919792120
Estonia Estonia
1
Finland Finland
-1848211919
France France
428412666
Germany Germany
72911
Greece Greece
717
Iceland Iceland
197086
India India
42222
Indonesia Indonesia
428412668
Iran Iran
146429089
Ireland Ireland
204273
Italy Italy
320685
Kenya Kenya
706
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Malta Malta
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
146429092
New Zealand New Zealand
722
Palestinian Territories Palestinian Territories
1
Philippines Philippines
323390859
Poland Poland
1
Portugal Portugal
1039447948
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1
Spain Spain
59283
Sweden Sweden
721
Taiwan Taiwan
1039447958
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
919792122
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
187016
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
1039447951
United States United States
-888093096
Unknown Country Unknown Country
1223464743
Vietnam Vietnam
168375

Downloads

Australia Australia
1
Belgium Belgium
1039447954
Bulgaria Bulgaria
1
Canada Canada
-1799234390
China China
1584591612
Estonia Estonia
320695
Finland Finland
1
France France
428412667
Germany Germany
176396
India India
-1535590933
Indonesia Indonesia
1
Iran Iran
1
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
428412672
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Japan Japan
5005
Jordan Jordan
59280
Latvia Latvia
1
Lithuania Lithuania
1
Morocco Morocco
1
Netherlands Netherlands
-888093096
New Zealand New Zealand
1
Pakistan Pakistan
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
1
Portugal Portugal
346213753
Romania Romania
-1535590932
Singapore Singapore
1
South Korea South Korea
320690
Taiwan Taiwan
346213747
Thailand Thailand
1
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
330792332
United Kingdom United Kingdom
10874597
United States United States
1584591613
Unknown Country Unknown Country
1039447960
Vietnam Vietnam
323390862

Files

File Size Format Downloads
Resilient_mmi_1_2022.pdf 419,09 kB Adobe PDF 1704762503

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.