Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87794
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Maskot as a tool of image formation
Other Titles Маскот як інструмент формування іміджу
Authors Fisenko, T.
ORCID
Keywords історія реклами
історія PR
характер бренда
маскот
імідж
history of advertising
history of PR
brand character
mascot
image
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/87794
Publisher Sumy State University
License In Copyright
Citation Fisenko, T. Maskot as a tool of image formation // Obraz. 2022. Vol. 1 (38). P. 6-19. DOI: https://doi.org/10.21272/Obraz.2022.1(38)-6-19
Abstract Маскоти не тільки використовуються в різних видах реклами, вони все частіше стають символами бренду й беруть участь у формуванні іміджу організації, оскільки роблять рекламні кампанії яскравішими, а отже, й ефективнішими. Метою статті було виявлення особливостей створення маскота (бренд-персонажа), окреслити теоретичні аспекти формування іміджу бренду за участю персонажа, переглянути практичний досвід використання персонажів. У розвідці також узагальнено та розглянуто історичний досвід залучення персонажів бренду до процесу формування іміджу організації. На основі різних досліджень удосконалено типологію символів бренду.
Mascots are not only used in various types of advertising, they are increasingly becoming brand characters and involved in shaping the image of the organization, as they make advertising campaigns brighter and, consequently, more effective. The research paper aimed to identify the features of creating a mascot (brand character), to outline the theoretical aspects of forming the brand’s image involving a character, to review the practical experience of using characters. The paper also summarizes and considers the historical experience of involving brand characters in the process of forming the organizations’ images. A typology of brand characters was improved based on different researches.
Appears in Collections: Образ

Views

Australia Australia
1395715386
Brazil Brazil
1
Brunei Brunei
1
Canada Canada
78937825
China China
1898571272
Czechia Czechia
26321192
Egypt Egypt
1
France France
22881
Germany Germany
106940
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
-187732437
Iran Iran
60264
Ireland Ireland
-553582243
Italy Italy
391005028
Japan Japan
987243644
Malaysia Malaysia
1672980805
Mauritius Mauritius
147911
Netherlands Netherlands
152017
Pakistan Pakistan
1
Romania Romania
1
Singapore Singapore
-17229498
South Africa South Africa
1
South Korea South Korea
557660269
Turkey Turkey
-348199596
Ukraine Ukraine
-1432155943
United Kingdom United Kingdom
1395715385
United States United States
-1806330336
Unknown Country Unknown Country
-348199599
Vietnam Vietnam
1892261703

Downloads

Brazil Brazil
1
Canada Canada
1
China China
-1806330341
Czechia Czechia
1
France France
1
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1892261713
Iraq Iraq
1
Ireland Ireland
1
Israel Israel
1
Italy Italy
1
Malaysia Malaysia
1
Romania Romania
1
Russia Russia
1
South Korea South Korea
1
Taiwan Taiwan
1
Ukraine Ukraine
795861197
United Kingdom United Kingdom
10731451
United States United States
483943791
Unknown Country Unknown Country
-348199598
Vietnam Vietnam
1892261704

Files

File Size Format Downloads
Fisenko_Obraz_1_2022.pdf 372,33 kB Adobe PDF -1374437365

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.