Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89456
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Constituents Affecting Brand Loyalty of Sustainable Beauty and Personal Care Products
Other Titles Фактори впливу на лояльність споживачів до брендів екологічної косметики та засобів особистої гігієни
Authors Seal, D.B.
Bag, S.
ORCID
Keywords краса та догляд
культура
покоління Y та Z
знання
зелений бренд
зелений маркетинг-мікс
купівельні наміри
референтна група
beauty and personal care
culture
generation Y and Z
green brand knowledge
green marketing mix
purchase intention
reference group
Type Article
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/89456
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Seal, D. B., & Bag, S. (2022). Constituents Affecting Brand Loyalty of Sustainable Beauty and Personal Care Products. Marketing and Management of Innovations, 3, 66-77. https://doi.org/10.21272/mmi.2022.3-06
Abstract Концепція "зеленого маркетингу" зародилась на фоні погіршення якості атмосферного повітря та водних ресурсів, збільшення обсягів відходів харчових продуктів та споживання пластику, вирубки лісів та виробництва хімічних продуктів. Авторами зазначено, що сучасні споживачі є більш стурбованими питаннями збереження навколишнього природного середовища та власного здоров’я. Вони зацікавлені у споживанні екологічно чистих продуктів, які не містять токсичних речовин. Намагаючись задовольнити бажання споживачів, низка брендів демонструє свою стурбованість у збереженні навколишнього природного середовища, виробляючи екологічно чисті продукти, які не містять токсичних речовин та підлягають вторинному переробленню. Метою дослідження є визначення передумов, які спонукають споживачів поколінь Y і Z купувати екологічну косметику та засоби особистої гігієни, а також підвищують лояльність до бренду. На основі результатів узагальнення наукового доробку авторам сформовано методологію для емпіричного дослідження. Детерміновану вибірку даних отримано на основі результатів опитування 250 респондентів. Відповіді на запитання онлайн анкети було оцінено за 5-бальною шкалою Лайкерта. Для аналізу даних авторами використано метод моделювання структурних рівнянь за допомогою статистичного інструменту Smart-PLS 3.3.9. За результатами дослідження встановлено, що інструменти зеленого маркетингу, рівень обізнаності про зелений бренд та рівень культури позитивно впливають на наміри купувати екологічно чисті продукти та сприяють підвищенню лояльності до бренду. Встановлено, що референтна група є сповільнювачем між намірами купувати екологічно чисті товари та лояльністю до бренду. Результати дослідження дають підстави стверджувати, що загальне розуміння зеленого маркетингу та його впливу на купівельну поведінку сприяє розробці низки маркетингових стратегій для підвищення лояльності до бренду. До того, це допоможе брендам створити сприйнятий імідж, задовольнити попит споживачів та залучитись їх довірою.
The growing air, water, and plastic pollution, wastage of food, deforestation, and chemical manufactured products have given rise to the concept of green marketing. Nowadays, consumers are more aware of their environment and health, and they look for eco-friendly products that are free of toxic materials. Many brands have looked into these issues. Keeping in mind the consumer's desire, they have started manufacturing eco-friendly, free of toxic and recyclable products. This study aims to determine the antecedents that will affect the purchase decisions of Generations Y and Z consumers purchasing green products from the beauty and personal care industry, which can finally lead them to become brand loyal. An explanatory research design was carried out to develop an empirical result for the study. A selfadministered questionnaire was elaborated. The responses were measured through a 5-point Likert scale. The questionnaires were distributed through online mode to the respondents. The sample for the study was selected through self-selection sampling. A total of 250 responses were analyzed. The data was analyzed through structural equation modeling with the help of the statistical tool Smart-PLS version 3.3.9. The study's findings showed that green marketing mix, brand knowledge, and culture positively affect green purchase intention and finally lead to brand loyalty. The results also depicted that the reference group moderates between green purchase intention and brand loyalty. The overall understanding of green marketing and its impacts on the consumer's purchase decisions, which leads to brand loyalty, would help the brands establish different marketing strategies for attracting and engaging the consumer with higher consumer retention. It would help the brands to create brand image, consumer satisfaction, and trust among the consumer towards the brand.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Austria Austria
1
Canada Canada
1
Germany Germany
789
India India
1
Indonesia Indonesia
107
Iran Iran
1
Ireland Ireland
1
Netherlands Netherlands
73
Philippines Philippines
104
Portugal Portugal
1
Russia Russia
18
Sri Lanka Sri Lanka
1
Taiwan Taiwan
90
Thailand Thailand
1
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
11218
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
5666
United States United States
150744
Unknown Country Unknown Country
11217

Downloads

Canada Canada
1
China China
1
India India
1503
Indonesia Indonesia
2886
Italy Italy
1
Japan Japan
1
Malaysia Malaysia
92158
Netherlands Netherlands
62864
Peru Peru
1
Portugal Portugal
1
Saudi Arabia Saudi Arabia
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Taiwan Taiwan
1502
Thailand Thailand
2887
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
33570
United Kingdom United Kingdom
118
United States United States
180039
Unknown Country Unknown Country
5669

Files

File Size Format Downloads
Seal_Deboshree_Barman_mmi_3_2022.pdf 568,03 kB Adobe PDF 383205

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.