Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90739
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Розроблення маркетингової стратегії підприємства EcoDelux Inс
Authors Редька, В.В.
ORCID
Keywords маркетинг
marketing
маркетингова стратегія
marketing strategy
детейлінгові сервіси
marketing services
позиціонування
positioning
сегментація ринку
market segmentation
стимулювання збуту
marketing stimulation
Type Masters thesis
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90739
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Редька В. В. Розроблення маркетингової стратегії підприємства EcoDelux Inс : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. О. Ю. Чигрин. Суми : Сумський державний університет, 2022. 64 с.
Abstract Актуальність теми роботи полягає у необхідності створення та використання підприємством маркетингової стратегії задля передбачення та зміни напрямків розвитку підприємства, протистояння жорсткої конкуренції, запровадження нових продуктів та/або послуг, забезпечення оптимального витрачання наявних ресурсів та досягнення поставлених цілей. Метою кваліфікаційної роботи є розроблення маркетингової стратегії, визначення цілей та напрямків діяльності підприємства, оцінка слабких і сильних аспектів підприємства, його ринкових можливостей та загроз з боку ринку. Завдання роботи: дослідити теоретичні аспекти важливості маркетингових стратегій, їх переваги та недоліки; проаналізувати види маркетингових стратегій, їх переваги та недоліки; розробити маркетингову стратегію для EcoDelux Inc.; сформувати рекомендації щодо впровадження маркетингової стратегії для компанії EcoDelux Inc. Об’єктом дослідження є діяльність підприємства EcoDelux Inc. Предметом дослідження є розробка маркетингової стратегії для підприємства EcoDelux Inc. з урахуванням сучасних соціально-економічних тенденцій. Методи дослідження – аналіз літератури означеної проблематики, класифікація та узагальнення науково-теоретичних, дослідно-експериментальних даних; моніторинг, статистичний аналіз, порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження: удосконалено маркетингову стратегію компанії EcoDelux Inc., з урахуванням впливу соціально-економічних кризових явищ в США. Практична значущість дослідження полягає у тому, що запропонована маркетингова стратегія може використовуватись в процесі діяльності підприємства EcoDelux Inc. У першому розділі розглянуті основні поняття маркетингу, проаналізована важливість маркетингової діяльності підприємства, розглянуті основні шляхи розвитку бренду, визначені етапи формування клієнтоорієнтовної маркетингової стратегії. У другому розділі проведений аналіз діяльності компанії EcoDelux Inc., проаналізовано становище ринку в США, проведене маркетингове дослідження та сегментація ринку, проведений аналіз обсягу продажів та конкурентний аналіз. У третьому розділі виконана розробка маркетингової стратегії для підприємства EcoDelux Inc., проаналізована маркетингова політика комунікацій підприємства, визначений показник ступеня задоволеності клієнта, розглянуті основні види реклами, створений контент-план публікацій у соціальних мереж, запропоновані методи покращення сервісу та збільшення прибутку
The relevance of the topic is the necessity of creation and use of the marketing strategy by the enterprise to predict and change directions of enterprise development, confrontation of rigid competition, introduction of new products and/or services, provision of optimal consumption of available resources and achievement of the set goals. The aim of research is to develop marketing strategy, define the goals and directions of the enterprise activity, assess weak and strong aspects of the enterprise, its market opportunities and the market threat. Objectives of the research are: to study the theoretical aspects of the importance of marketing strategies, their advantages and disadvantages; to analyze the types of marketing strategies, their advantages and disadvantages; to develop a marketing strategy for EcoDelux Inc.; to formulate recommendations on implementation of marketing strategy for EcoDelux Inc. The object of the research is the activity of EcoDelux Inc. The subject of the research is development of marketing strategy for the enterprise EcoDelux Inc. taking into account current socio-economic trends. Methods of research – analysis of the literature of the mentioned problem, classification and generalization of scientific-theoretical, research-experimental data; monitoring, statistical analysis, comparative analysis. The scientific novelty of research: A marketing strategy for EcoDelux Inc. has been developed, which takes into account the current economic and social crisis in the USA. The practical significance of the research is that the material presented can be used in marketing and strategic activities of EcoDelux Inc. In the first section the main concepts of marketing are considered, the importance of marketing activity of the enterprise is analyzed, the main ways of brand development are considered, the stages of client-oriented marketing strategy formation are defined. In the second section the analysis of EcoDelux Inc. activity, analyzed the market situation in the USA, conducted marketing research and market segmentation, conducted sales volume analysis and competitive analysis. In the third section development of the marketing strategy for the enterprise EcoDelux Inc., analysis of the marketing policy of communications of the enterprise, determined the degree of satisfaction of the client, considered the main types of advertising, created content-plan of publications in social networks, proposed methods of improvement of service and increase of profit.
The relevance of the topic is the necessity of creation and use of the marketing strategy by the enterprise to predict and change directions of enterprise development, confrontation of rigid competition, introduction of new products and/or services, provision of optimal consumption of available resources and achievement of the set goals. The aim of research is to develop marketing strategy, define the goals and directions of the enterprise activity, assess weak and strong aspects of the enterprise, its market opportunities and the market threat. Objectives of the research are: to study the theoretical aspects of the importance of marketing strategies, their advantages and disadvantages; to analyze the types of marketing strategies, their advantages and disadvantages; to develop a marketing strategy for EcoDelux Inc.; to formulate recommendations on implementation of marketing strategy for EcoDelux Inc. The object of the research is the activity of EcoDelux Inc. The subject of the research is development of marketing strategy for the enterprise EcoDelux Inc. taking into account current socio-economic trends. Methods of research – analysis of the literature of the mentioned problem, classification and generalization of scientific-theoretical, research-experimental data; monitoring, statistical analysis, comparative analysis. The scientific novelty of research: A marketing strategy for EcoDelux Inc. has been developed, which takes into account the current economic and social crisis in the USA. The practical significance of the research is that the material presented can be used in marketing and strategic activities of EcoDelux Inc. In the first section the main concepts of marketing are considered, the importance of marketing activity of the enterprise is analyzed, the main ways of brand development are considered, the stages of client-oriented marketing strategy formation are defined. In the second section the analysis of EcoDelux Inc. activity, analyzed the market situation in the USA, conducted marketing research and market segmentation, conducted sales volume analysis and competitive analysis. In the third section development of the marketing strategy for the enterprise EcoDelux Inc., analysis of the marketing policy of communications of the enterprise, determined the degree of satisfaction of the client, considered the main types of advertising, created content-plan of publications in social networks, proposed methods of improvement of service and increase of profit.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Germany Germany
1364177
Ireland Ireland
1
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
365942
United Kingdom United Kingdom
378
United States United States
3884949
Unknown Country Unknown Country
116387

Downloads

China China
61
Czechia Czechia
1
Finland Finland
1
France France
47
Germany Germany
2038061
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Russia Russia
1
Slovakia Slovakia
1
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
3884948
United Kingdom United Kingdom
32
United States United States
191173
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Redka_mag_rob.pdf 1,68 MB Adobe PDF 6114331

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.