Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92019
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Маркетингові аспекти ведення бізнесу в умовах війни
Authors Василина, Т.М.
ORCID
Keywords маркетинг
marketing
війна
war
бізнес
business
повномасштабне вторгнення
full-scale invasion
споживачі
consumers
ринок
market
підприємства
enterprises
дослідження
research
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92019
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Василина Т. М. Маркетингові аспекти ведення бізнесу в умовах війни : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. Я. М. Кривич. Суми : Сумський державний університет, 2023. 40 с.
Abstract Кваліфікаційна робота складається з 40 сторінок тексту, 2 розділів, 2 таблиць, 14 рисунків та списку з 37 використаних джерел. Актуальність теми роботи полягає у необхідності обґрунтування зміни в маркетинговій сфері після початку повномасштабних бойових дій на території України. Метою кваліфікаційної роботи є дослідження теоретико-методологічних засад щодо формування маркетингових аспектів ведення бізнесу в умовах війни з метою пошуку шляхів трансформації бізнесу з урахуванням сучасних викликів і перспектив. Завдання роботи: зробити бібліометричний аналіз концепції маркетингу під час війни; провести аналітичний огляд бізнесу в Україні в умовах війни; проаналізувати зміни споживчої поведінки після початку повномасштабного вторгнення; дослідити зміни на рекламному ринку; проаналізувати переорієнтацію виробництва на підприємствах; дослідити, як проводиться пошук нових каналів збуту на підприємствах; проаналізувати методи пошуку та відбору нових постачальників. Об'єктом дослідження є маркетингові аспекти українського бізнесу в умовах війни. Предметом дослідження є теоретичні та аналітичні засади аналізу зміни маркетингових аспектів. Методи дослідження – статистичний аналіз, структурний та порівняльний аналіз. Наукова новизна дослідження: проаналізовано зміни, які відбулися в маркетинговій діяльності підприємств в умовах війни, що на відміну від існуючих досліджень, включають в себе зміни в різних сферах маркетингу. У першому розділі розглянуто бібліометричний аналіз концепції маркетингу під час війни, проведений аналітичний огляд бізнесу в Україні після початку повномасштабних воєнних дій, проаналізовано зміни споживчої поведінки після початку війни. У другому розділі досліджено зміни на рекламному ринку України, як відбувається переорієнтація виробництва після початку повномасштабного вторгнення, як проводиться пошук нових каналів збуту, як проводиться пошук та відбір нових постачальників.
The qualification paper consists of 40 pages of text, 2 chapters, 2 tables, 14 figures and a list of 37 used sources. The relevance of the topic of the work lies in the need to justify changes in the marketing sphere after the start of full-scale hostilities on the territory of Ukraine. The aim of research is to study the theoretical and methodological foundations of the formation of marketing aspects of conducting business in the conditions of war in order to find ways to transform business taking into account modern challenges and prospects. Objectives of research are: to make a bibliometric analysis of the concept of marketing during the war; conduct an analytical review of business in Ukraine in war conditions; analyze changes in consumer behavior after the start of a full-scale invasion; to investigate changes in the advertising market; to analyze the reorientation of production at enterprises; to investigate how the search for new sales channels is carried out at enterprises; analyze the methods of searching and selecting new suppliers. The object of the research is the marketing aspects of Ukrainian business in the conditions of war. The subject of the research is the theoretical and analytical basis of the analysis of changes in marketing aspects. Research methods – statistical analysis, structural and comparative analysis. The scientific novelty of the research: the changes that took place in the marketing activities of enterprises during the war were analyzed, which, unlike existing studies, include changes in various areas of marketing. In the first chapter, a bibliometric analysis of the concept of marketing during the war was considered, an analytical review of business in Ukraine after the start of full-scale hostilities, and changes in consumer behavior after the start of the war were analyzed. The second chapter examines the changes in the advertising market of Ukraine, how the reorientation of production occurs after the start of a full-scale invasion, how the search for new sales channels is carried out, how the search and selection of new suppliers is carried out.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Germany Germany
1602
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
82185
United Kingdom United Kingdom
1605
United States United States
82178
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

Czechia Czechia
1
France France
1
Germany Germany
1
Lithuania Lithuania
1
Moldova Moldova
1
Russia Russia
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
82184
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
82181

Files

File Size Format Downloads
Vasylyna_bac_pob.pdf 1,08 MB Adobe PDF 164373

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.