Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92905
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Сучасні тенденції управління конкурентоспроможністю
Authors Корнієнко, Д.Ю.
ORCID
Keywords конкурентоспроможність
аналіз
слабкі сторони
сильні сторони
компанія
можливості
загрози
переваги
конкуренти
competitiveness
analysis
weaknesses
strengths
company
opportunities
threats
advantages
competitors
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2023
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/92905
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Корнієнко Д. Ю. Сучасні тенденції управління конкурентоспроможністю : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 076 - підприємництво, торгівля та біржова діяльність / наук. кер. О. І. Карпіщенко. Суми : Сумський державний університет, 2023. 55 с.
Abstract Метою даної роботи є розгляд управління конкурентоспроможності підприємства. Об’єктом дослідження стала компанія Apple Inc. У першому розділі «Теоретична основа конкурентоспроможності» відбувається розгляд важливої термінології, яка стосується даної теми. Також вводиться поняття «конкурентоспроможність підприємства». Після чого відбувається розгляд її типів, факторів поняття «кокурентна перевага». А також тут надано методи оцінки конкурентоспроможності. У другому розділі «Аналіз конкурентоспроможності Apple Inc.» відбувається аналіз компанії Apple. Тут подана загальна характеристика компанії, представлені основні цінності підприємства, а також проведено ряд аналізів, таких як П’яять сил Портера та SWOT-аналіз. У третьому розділі «Рекомендації для покращення управління конкурентоспроможності» відбувається представлення конкурентної переваги Appleта можливі рекомендації з покращення рівня та управління конкурентоспроможності компанії.
The purpose of this work is to consider the management of the competitiveness of the enterprise. The object of the study was Apple Inc. In the first chapter "Theoretical basis of competitiveness" important terminology related to this topic is considered. The concept of "enterprise competitiveness" is also introduced. After that there is a consideration of its types, factors of the concept of "competitive advantage". And also methods of assessing competitiveness are provided here. In the second chapter "Analysis of the competitiveness of Apple Inc." Apple is being analyzed. Here, a general description of the company is presented, the main values of the enterprise are presented, and a number of analyzes such as Porter's Five Forces and SWOT analysis are carried out. In the third chapter "Recommendations for improving the management of competitiveness" Applet's competitive advantage is presented and possible recommendations for improving the level and management of the company's competitiveness.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
106
United Kingdom United Kingdom
7
United States United States
129
Unknown Country Unknown Country
246

Downloads

Netherlands Netherlands
1
Poland Poland
1
Ukraine Ukraine
107
United States United States
130
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Korniienko_bac_rob.pdf 792,96 kB Adobe PDF 240

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.