Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94992
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Mediating Effect of Customer Loyalty on the Relationships among Supply Chain Performance, Inventory Management and Quality Management
Other Titles Вплив лояльності споживачів на зв'язки між ефективністю ланцюга поставок, управлінням запасами та якістю
Authors Nadason, S.
Vasudevan, H.
Yee, C.M.
ORCID
Keywords управління запасами
управління якістю
управління ланцюгом поставок
результативність
продукція
ринок
електронне виробництво
inventory management
quality management
supply chain management
product
market
performance
electronic manufacturing
Type Article
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/94992
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Nadason, S., Vasudevan, H., & Yee, C. M. (2024). The Mediating Effect of Customer Loyalty on the Relationship among Supply Chain Performance, Inventory Management and Quality Management. Marketing and Management of Innovations, 15(1), 67–79. https://doi.org/10.21272/mmi.2024.1-06
Abstract Управління ланцюгом поставок являє собою систематичну та стратегічну координацію бізнес-процесів у ланцюзі поставок з метою підвищення ефективності діяльності як компанії, так і ланцюга поставок в цілому у довгостроковій перспективі. Це також включає набір підходів, які ефективно застосовуються для інтеграції постачальників, виробників, дистриб'юторів та споживачів. Основною перепоною для розвитку управління ланцюгом поставок є обмежені фінансові ресурси. Дане дослідження має на меті з'ясувати вплив лояльності споживачів на зв'язки між ефективністю функціонування ланцюга поставок, системи управлінням запасами та якістю. Дослідження проводилося на IT підприємстві в Пенангу, Малайзія. До участі було залучено 700 працівників цієї компанії. Аналіз взаємозв'язків та впливів системи управління якістю, запасами, ланцюгом поставок та лояльності споживачів на ефективність просування продукції на ринку був проведений з використанням інструментарію PLS-SEM. У дослідженні застосовано декілька статистичних методів, а для аналізу даних використано програмне забезпечення SMART PLS3. Було встановлено значущий вплив досліджуваних змінних, таких як лояльність споживачів, система управління запасами, ланцюгом поставок та ефективністю просування продукції на ринку. Результати показали, що всі сім досліджуваних гіпотез мають статистично значущі зв'язки між усіма обраними змінними. Результати дослідження дозволило сформувати емпірично підтверджені рекомендації власникам бізнесу та іншим зацікавленим сторонам щодо підвищення ефективності системи управління ланцюгом поставок, запасами та якістю в бізнес-процесах своїх організацій для сприяння лояльності споживачів. Авторами наголошено, що інструменти та політики, які були розроблені в рамках RMK-9, зіткнулися з більш інтенсивною конкуренцією через глобалізацію та лібералізацію торгівлі, що тим самим обумовлює подальші дослідження з даної проблематики.
Supply chain management is the systematic, strategic coordination of business tasks engaged in a supply chain to enhance a company's and a supplier chain's overall long-term performance. It is also a set of approaches used effectively to integrate suppliers, manufacturers, distributors, or customers to improve the long-term performance of the companies involved and the supply chain itself as a whole. A lack of financial resources is the main obstacle to supply chain management development. This study intends to investigate the mediating effect of customer loyalty on the relationships among supply chain performance, inventory management, and quality management. An electronic manufacturing facility in Penang, Malaysia, served as the site of this investigation. Consequently, 700 individuals were working at this industrial company. This industrial company's employees were given the questionnaire, which was created. An analysis of the relationship and effects of quality management, inventory management, supply chain management, and customer loyalty on the performance of the product market was performed via nonprobability sampling on a population of 700 employees to generate a sample of 65 respondents based on the PLS-SEM. Several statistical methods were employed in this study, and SMART PLS3 was utilised to analyse the data. The effectiveness of a product in the market was found to be significantly influenced by variables such as customer loyalty, inventory management, supply chain management, and product market performance. The results showed that seven hypotheses had significant connections for all variables. Business owners and other relevant stakeholders are suggested to improve the supply chain, inventory management, and quality management systems in their organisation's business operations to promote customer loyalty and product market performance for long-term viability. The effort continued during the RMK-9 period by implementing comprehensive policy because more intense competition had to be faced by the industry, including SMEs, due to the existence of globalisation and trade liberalisation.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
1
United States United States
4
Unknown Country Unknown Country
1

Downloads

United States United States
5

Files

File Size Format Downloads
Nadason_mmi_1_2024.pdf 399,38 kB Adobe PDF 5

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.