Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95957
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title SMM як інструмент просування на ринку послуг цифрового друку
Authors Сідельник, І.О.
ORCID
Keywords SMM
цифровий друк
digital printing
SMM-стратегія
SMM strategy
комплекс маркетингу
marketing complex
друк одягу
clothing printing
просування
promotion
соціальні мережі
social networks
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/95957
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Сідельник І. О. SMM як інструмент просування на ринку послуг цифрового друку : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. Н. Є. Летуновська. Суми : Сумський державний університет, 2024. 49 с.
Abstract Актуальність теми роботи полягає у необхідності наукового обґрунтування ефективних інструментів SMM для просування аналізованого підприємства на ринку послуг цифрового друку. Метою роботи є аналіз існуючого стану маркетингової діяльності досліджуваного підприємства, аналіз ринку цифрового друку та брендування продукції, надання рекомендацій для розвитку підприємства “Print Romny”. Завдання роботи: узагальнення інформаційної бази щодо SMM як інструменту для просування компанії на ринку послуг цифрового друку; визначення доцільності застосування інструментів SMM в компанії; аналіз ринку послуг цифрового друку; надання загальної характеристики діяльності підприємства “Print Romny”; аналіз макро- та мікросередовища компанії; аналіз наявного комплексу маркетингу підприємства; аналіз SMM-стратегій конкурентних компаній на ринку України; надання рекомендацій для удосконалення SMM-стратегії підприємства "Print Romny"; визначення показників ефективності реалізації SMM-стратегії. Об’єктом дослідження є маркетингова діяльність підприємства “Print Romny” на ринку послуг цифрового друку. Предмет дослідження: розроблення SMM-стратегії підприємства “Print Romny” на ринку послуг цифрового друку. Методи дослідження: теоретичне узагальнення та порівняння, статистичний аналіз, методи збору й обробки інформації, логічний аналіз, графічний метод подачі інформації, порівняння, групування. Наукова новизна дослідження: Під час написання роботи було розроблено інструменти для збільшення аудиторії та підвищення впізнаваності підприємства, проведено аналіз стану ринку цифрового друку, досліджено ринок конкурентних компаній із суміжною продукцією, а також здійснено дослідження популярності соціальних мереж та стратегій роботи з ними. 3 Практична значущість дослідження полягає в тому, що запропоновані рекомендації з удосконалення SMM-стратегії підприємства "Print Romny" здатні покращити позиціонування підприємства на конкурентному ринку, а також збільшити його впізнаваність та прибутковість. У першому розділі розглянуто теоретичні основи SMM-маркетингу у сфері надання послуг цифрового друку, а саме: сутність SMM-маркетингу та його основні інструменти, доцільність застосування SMM-стратегії в компанії та аналіз ринку послуг цифрового друку. У другому розділі наведено актуальну характеристику діяльності підприємства, проведено аналізу його макро- та мікросередовищ, а також розглянуто комплекс маркетингу компанії. У третьому розділі здійснено аналіз конкурентних компаній на ринку України, сформовано пропозиції для удосконалення SMM-стратегії підприємства, а також наведено основні показники ефективності цієї стратегії.
The relevance of the topic of the work lies in the need for scientific substantiation of effective SMM tools for effective promotion of the analyzed enterprise on the market of digital printing services. The purpose of the work is to analyze the current state of the marketing activity of the researched enterprise, analyze the competitive market of printing and product branding, and provide recommendations for the development of the "Print Romny" enterprise. Job tasks: generalization of the information base regarding SMM as the main tool for promoting the company in the market of digital printing services; determining the expediency of using SMM tools in the company; analysis of the market for digital printing services; provision of a general description of the economic activity of the "Print Romny" enterprise; analysis of the company's macro- and microenvironment; analysis of the existing marketing complex of the enterprise; analysis of SMM strategies of competitive companies on the Ukrainian market; providing recommendations for improving the SMM strategy of the "Print Romny" enterprise; and determination of performance indicators of SMM strategy implementation. The object of the study is the marketing activity of the "Print Romny" enterprise on the market of digital printing services. The subject of the study: development of the SMM strategy of the "Print Romny" enterprise in the market of digital printing services. Research methods: theoretical generalization and comparison, statistical analysis, methods of collecting and processing information, logical analysis, graphical method of presenting information, comparison, grouping, etc. Scientific novelty of the research: During the writing of the bachelor's thesis, tools were developed to increase the audience and increase the visibility of the enterprise, an analysis of the state of the digital printing market was carried out, the market of 5 competitive companies with related products was studied, and a study of the popularity of social networks and strategies for working in them was carried out. The practical significance of the research lies in the fact that the proposed recommendations for improving the SMM strategy of the "Print Romny" enterprise can improve the positioning of the enterprise in the competitive market, as well as increase its recognition and profitability. The first chapter examines the theoretical foundations of SMM marketing in the field of digital printing services, namely: the essence of SMM marketing and its main tools, the feasibility of applying the SMM strategy in the company, and the analysis of the digital printing services market. In the second chapter, the current characteristics of the enterprise's activity, its macro- and microenvironment, and the company's marketing complex are considered. In the third section, an analysis of competitive companies on the Ukrainian market was carried out, suggestions were made for improving the company's SMM strategy, and the main indicators of effectiveness in the implementation of this strategy were also provided.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Belgium Belgium
1
Ukraine Ukraine
24
United States United States
50

Downloads

Germany Germany
1
Ukraine Ukraine
48
United States United States
49

Files

File Size Format Downloads
Sidelnyk_bac_rob.pdf.pdf 1.33 MB Adobe PDF 98

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.