Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96141
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Особливості формування рекламних кампаній в Інтернет середовищі
Authors Самохвал, Є.О.
ORCID
Keywords цифровий маркетинг
digital marketing
стратегія
strategy
тенденція
trend
реклама
advertising
інтернет
internet
соціальні мережі
social networks
Type Bachelous Paper
Date of Issue 2024
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/96141
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Самохвал Є. О. Особливості формування рекламних кампаній в Інтернет середовищі : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня бакалавра : спец. 075 - маркетинг / наук. кер. Є. Зябіна. Суми : Сумський державний університет, 2024. 53 с.
Abstract Кваліфікаційна робота складається з 53 сторінок тексту, 3 розділів, 7 таблиць, 20 рисунків та списку з 30 використаних джерел. Актуальність теми роботи полягає у необхідності наукового обґрунтування ефективних тенденцій цифрового маркетингу, з урахуванням сучасного розвитку технологій та забезпеченні максимальної лояльності споживача. Метою кваліфікаційної роботи є глибокий аналіз теоретичних основ цифрового-маркетингу компанії та розгляд всіх аспектів маркетингової діяльності рекламно-виробничої компанії «Ілюзіон», що є лідером на ринку поліграфічної, рекламної продукції. Основною метою є розробка стратегічного напрямку розвитку "Ілюзіон" шляхом формування ефективних рішень на підставі комплексного аналізу існуючих даних. Завдання роботи: дослідити теоретичні аспекти формування рекламних компаній в інтернет-середовищі; проаналізувати сутність, особливості цифрового маркетингу та його основні тенденції; проаналізувати діяльність компанії «Ілюзіон» в інтернет середовищі; сформувати рекомендації щодо вдосконалення діяльності компанії «Ілюзіон» в цифровому просторі. Об’єктом дослідження є процес формування рекламних компаній в інтернет середовищі.. Предметом дослідження є напрями вдосконалення стратегії цифрового маркетингу компанії на ринку поліграфічної та рекламної продукції.. Методи дослідження – аналіз, SWOT-аналіз, PEST-аналіз та порівняльний аналіз. Практична значущість дослідження полягає у формуванні рекомендацій щодо впровадження механізму ефективного управління підприємства «Ілюзіон» в інтернет середовищі. У першому розділі розглянуто теоретичні аспекти формування рекламних компаній в інтернет-середовищі йоо сутність та основні тенденції розвитку. У другому розділі досліджено особливості формування рекламних стратегій в інтернет середовищі компанії на основі даних рекламно-виробничої компанії «Ілюзіон». Проаналізовано ефективність діяльності компанії в інтернет-середовищі, методи просування та охоплення ринку. У третьому розділі виконано практичну реалізацію контент-плану для соціальних мереж та створено макети для запуску реклами через email-маркетинг і запропоновано стратегію для вдосконалення діяльності рекламно-виробничої компанії «Ілюзіон»
The qualification work consists of 53 pages of text, 3 chapters, 7 tables, 20 figures and a list of 30 used sources. The relevance of the topic of the work lies in the need for scientific substantiation of effective trends in digital marketing, taking into account the modern development of technologies and ensuring maximum consumer loyalty. The purpose of the qualification work is an in-depth analysis of the theoretical foundations of the company's digital marketing and consideration of all aspects of the marketing activity of the advertising and production company "Illusion", which is a leader in the printing and advertising products market. The main goal is to develop a strategic direction for the development of "Illusion" by forming effective solutions based on a comprehensive analysis of existing data. The task of the work: to investigate the theoretical aspects of the formation of advertising companies in the Internet environment; analyze the essence, features of digital marketing and its main trends; to analyze the activities of the company "Illusion" in the Internet environment; to form recommendations for improving the activities of the "Illusion" company in the digital space. The object of the study is the process of formation of advertising companies in the Internet environment. The subject of the study is the areas of improvement of the company's digital marketing strategy in the market of printing and advertising products. The research methods are analysis, SWOT analysis, PEST analysis and comparative analysis. The practical significance of the study lies in the formation of recommendations for the implementation of the effective management mechanism of the "Illusion" enterprise in the Internet environment. The first chapter examines the theoretical aspects of the formation of advertising companies in the Internet environment, its essence and main development trends. The second chapter explores the peculiarities of the formation of advertising strategies in the company's Internet environment based on the data of the "Illusion" advertising and production company. The effectiveness of the company's activities in the Internet environment, methods of promotion and market coverage are analyzed. In the third section, the practical implementation of the content plan for social networks was carried out and layouts were created for the launch of advertising through email marketing, and a strategy for improving the activities of the advertising and production company "Illusion" was proposed.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
7
United States United States
15

Downloads

Ukraine Ukraine
1
United States United States
16

Files

File Size Format Downloads
Samochval_bac_rob.pdf 1.79 MB Adobe PDF 17

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.