Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49510
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Market segmentation and eliciting tourists’ motives for visiting the Czech Republic
Other Titles Сегментация и выявление мотивов туристов для посещения Чешской Республики
Сегментація та виявлення мотивів туристів для відвідування Чеської Республіки
Authors Valentova, J.
Abrham, J.
Keywords motivation
marketing
segmentation
promotional mix
tourism
Czech Republic
мотивація
маркетинг
сегментація
комплес маркетингового просування
туризм
Чехія
мотивация
маркетинг
сегментация
комплес маркетингового продвижения
туризм
Чехия
Type Article
Date of Issue 2016
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/49510
Publisher Sumy State University
License
Citation Valentova, J. Market segmentation and eliciting tourists’ motives for visiting the Czech Republic [Текст] / J. Valentova, J. Abrham // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2016. - № 4. - С. 159-168. - Available: http://mmi.fem.sumdu.edu.ua/sites/default/files/mmi2016_4_159_168_0.pdf
Abstract Our paper describes a research project focused on motivations to travel by potential and existing foreign visitors that was conducted in order to envisage the creation of a positive image and select the appropriate distribution and marketing promotional mix for the various segments of the Czech tourism market. The paper builds on research that has been already completed and yielded interestig results and further extends the researched themes and selected segments. The paper reports our current findings in the field of motivation of potential visitors in the Czech Republic. We show that segmentation of motives for travelling can be further used in academic research and in the activities of national tourism organizations. Moreover, it is applicable in decision-making process that involves the mix and the offer of tourism destination products.
У статті розглянуто результати дослідження, у ході якого було визначено основні мотиви, що можуть підштовховувати фактичних та потенційних зарубіжних туристів до подорожі. Це дослідження було проведено з метою формування позитивного іміджу та вибору відповідного комплесу маркетингового просування для різних сегментів чеського ринку туризму. У праці наведені отримані результати, що стосуються мотивації потенційних відвідувачів Чеської Республіки. Встановлено, що запропонована сегментація мотивів для подорожей може бути використана в подальшому в наукових дослідженнях і в діяльності національних туристичних організацій. Крім того, сегментація мотивів може бути застосована в процесі прийняття рішень щодо комплесу маркетингового просування та формування пропозиції туристичного продукту.
В статье рассмотрены результаты исследования, в ходе которого были определены основные мотивы, которые могут подталкивать фактических и потенциальных зарубежных туристов к путешествию. Это исследование было проведено с целью формирования положительного имиджа и выбора соответствующего комплеса маркетингового продвижения для различных сегментов чешского рынка туризма. В работе приведены полученные результаты, касающиеся мотивации потенциальных посетителей Чешской Республики. Установлено, что предложенная сегментация мотивов для путешествий может быть использована в дальнейшем в научных исследованиях и в деятельности национальных туристических организаций. Кроме того, сегментация мотивов может быть применена в процессе принятия решений относительно комплекса маркетингового продвижения и формирования предложения туристического продукта.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій

Views

Canada Canada
1
China China
1
Czechia Czechia
3
Finland Finland
1
Germany Germany
3
Italy Italy
1
Mexico Mexico
1
Netherlands Netherlands
729
Sweden Sweden
1
Ukraine Ukraine
335
United Kingdom United Kingdom
1458
United States United States
365
Unknown Country Unknown Country
16

Downloads

Czechia Czechia
31
Germany Germany
3
India India
1
Ukraine Ukraine
336
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
363
Unknown Country Unknown Country
363

Files

File Size Format Downloads
Valentova.pdf 546,65 kB Adobe PDF 1098

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.