Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66094
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Client groups in the early stage of the lifecycle of business relationships on the advertising market
Other Titles Клієнтські групи на ранньому етапі життя бізнес-відносин на рекламному ринку
Клиентские группы на раннем этапе жизни бизнес-отношений на рекламном рынке
Authors Huszarik, E.S.
Jozsa, L.
Hevesi, A.
ORCID
Keywords customer relations
відносини з клієнтами
отношения с клиентами
lifecycle
життєвий цикл
жизненный цикл
advertising market
рекламний ринок
рекламный рынок
client groups
групи клієнтів
группы клиентов
segmentation
сегментація
сегментация
Slovakia
Словаччина
Словакия
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66094
Publisher Sumy State University
License
Citation Huszarik, E.S. Client groups in the early stage of the lifecycle of business relationships on the advertising market [Текст] = Клієнтські групи на ранньому етапі життя бізнес-відносин на рекламному ринку / E.S. Huszarik, L. Jozsa, A. Hevesi // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 23-32. – DOI: 10.21272/mmi.2017.3-02.
Abstract The development of B2B relations is researched by many scholars. Besides dealing with the stages of the lifecycle the aim of this study is to introduce client groups in Slovakia with the help of the factors that influence relationships on the advertising market the most. After joining an international research group, besides dealing with the above mentioned factors, in our primary research we set out to research Slovak client groups on the Slovak advertising market and to describe them on the basis of their behaviour. We suppose that clients can be segmented on the advertising market just like on every other market. Thus, our hypothesis is the following: There are distinctive client groups in the early stage of the lifecycle model. In order to ensure comparability, in our survey we used a questionnaire that was already successfully tested in Hong Kong. Our respondents were Slovakian advertising agencies and their clients. Our research results showed that the researched Slovak businesses can be put into two groups in the early stage of the business relations: the risk-averse segment and the risk taking segment. Thus, we consider the carrying out of segmentation also on the advertising market important, which can result in offering customised services to clients.
Багато дослідників вивчають розвиток відносин B2B. Метою даного дослідження, крім розгляду етапів життєвого циклу, є впровадження клієнтських груп в Словаччині за допомогою факторів, які впливають на відносини на рекламному ринку. Після вступу до міжнародної дослідницької групи, крім вирішення вищезазначених чинників, в нашому основному дослідженні ми вирішили дослідити словацькі клієнтські групи на словацькому ринку реклами і описати їх на основі їхньої поведінки. Ми вважаємо, що клієнти можуть бути сегментовані на рекламному ринку, як на будь-якому іншому ринку. Таким чином, наша гіпотеза така: на ранній стадії життєвого циклу існують відмінні групи клієнтів. Щоб забезпечити порівнянність, в нашому опитуванні ми використовували анкету, яка вже була успішно протестована в Гонконзі. Нашими респондентами були словацькими рекламними агентствами та їхными клієнтами. Результати наших досліджень показали, що досліджувані словацькі підприємства можуть бути представлені на двох етапах на ранніх етапах ділових відносин: сегмент, уникаючих ризику, і сегмент, схильних до ризику. Таким чином, ми вважаємо, що проведення сегментації також важливо на рекламному ринку, що може призвести до надання клієнтам індивідуальних послуг.
Многие исследователи изучают развитие отношений B2B. Целью данного исследования, помимо рассмотрения этапов жизненного цикла, является внедрение клиентских групп в Словакии с помощью факторов, которые влияют на отношения на рекламном рынке. После вступления в международную исследовательскую группу, помимо решения вышеупомянутых факторов, в нашем основном исследовании мы решили исследовать словацкие клиентские группы на словацком рынке рекламы и описать их на основе их поведения. Мы полагаем, что клиенты могут быть сегментированы на рекламном рынке, как на любом другом рынке. Таким образом, наша гипотеза такова: на ранней стадии жизненного цикла существуют отличительные группы клиентов. Чтобы обеспечить сопоставимость, в нашем опросе мы использовали анкету, которая уже была успешно протестирована в Гонконге. Наши респонденты были словацкими рекламными агентствами и их клиентами. Результаты наших исследований показали, что исследуемые словацкие предприятия могут быть представлены на двух этапах на ранних этапах деловых отношений: сегмент, избегающих риска, и сегмент, склонных к риску. Таким образом, мы считаем, что проведение сегментации также важно на рекламном рынке, что может привести к предоставлению клиентам индивидуальных услуг.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

France France
1
Germany Germany
6993425
Greece Greece
1
Ireland Ireland
120608
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
2
Ukraine Ukraine
2331311
United Kingdom United Kingdom
1167273
United States United States
39643213
Unknown Country Unknown Country
2331310
Vietnam Vietnam
4854

Downloads

Bolivia Bolivia
1
China China
3
Germany Germany
4852
Hungary Hungary
1
India India
426425
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
6
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
6993425
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
2331310
Unknown Country Unknown Country
14
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Huszarik_Jozsa_Hevesi_mmi_2017_3_23_32.pdf 357,44 kB Adobe PDF 9756042

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.