Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66132
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception
Other Titles Брендинг з розумінням: як національний профіль споживача впливає на сприйняття цінності бренду
Брендинг с пониманием: как национальный профиль потребителя влияет на восприятие ценности бренда
Authors Kliestikova, J.
Janoskova, K.
Keywords brand
бренд
branding
брендинг
brand value
цінність бренду
ценность бренда
consumer national profile
національний профіль споживача
национальный профиль потребителя
Hofstede cultural dimensions
культурні аспекти Хофстеда
культурные аспекты Хофстеда
Slovak Republic
Словацька Республіка
Словацкая Республика
OECD countries
країни ОЕСР
страны ОЭСР
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66132
Publisher Sumy State University
License
Citation Kliestikova, J. Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception [Текст] = Брендинг з розумінням: як національний профіль споживача впливає на сприйняття цінності бренду / J. Kliestikova, K. Janoskova // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 149-157. : DOI: 10.21272/mmi.2017.3-14.
Abstract Practice has shown that inappropriate branding pattern can be branding pattern which was previously very appropriate on other market or for other brand. By application of cluster analysis in OECD´ countries, in the context of Hofstede model of social dimensions, we found that the cause of this phenomenon is the significance of the impact of the national socio-cultural profile of consumers in the subjective perception of the brand value. On the example of Slovak Republic was confirmed that customers perceive as more valuable the brands, which social-cultural profile of the country of origin is convergent with the national. Subsequently, we identified individual attributes of the socio-cultural profile with the sources of individually perceived the brand value.
Практика показала, що неприйнятна модель брендингу може бути моделлю брендингу, яка раніше була дуже доречною на інших ринках або для іншого бренду. Під час застосування кластерного аналізу в країнах ОЕСР в контексті моделі соціальних вимірів Хофстеда ми виявили, що причиною цього явища є значимість впливу національного соціокультурного профілю споживачів на суб'єктивне сприйняття цінності бренду. На прикладі Словацької Республіки було підтверджено, що клієнти вважають більш цінними бренди, соціально-культурний профіль країни походження яких зближується з національним. Згодом ми визначили індивідуальні атрибути соціокультурного профілю з джерелами індивідуального сприйняття цінності бренду.
Практика показала, что неприемлемая модель брендинга может быть моделью брендинга, которая ранее была очень уместной на других рынках или для другого бренда. При применении кластерного анализа в странах ОЭСР в контексте модели социальных измерений Хофстеда мы обнаружили, что причиной этого явления является значимость влияния национального социокультурного профиля потребителей на субъективное восприятие ценности бренда. На примере Словацкой Республики было подтверждено, что клиенты считают более ценными бренды, социально-культурный профиль страны происхождения которых сближается с национальным. Впоследствии мы определили индивидуальные атрибуты социокультурного профиля с источниками индивидуального восприятия ценности бренда.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
29325874
Bangladesh Bangladesh
1
Belarus Belarus
1
Brazil Brazil
29325879
Canada Canada
1
China China
3408257
Czechia Czechia
1945800850
Denmark Denmark
1
Egypt Egypt
30480
France France
1945800852
Germany Germany
-1653007056
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
430160801
Hungary Hungary
1704124
India India
430160805
Indonesia Indonesia
246891477
Israel Israel
246891483
Lithuania Lithuania
29325870
Malaysia Malaysia
1
Nepal Nepal
1
Netherlands Netherlands
246891476
New Zealand New Zealand
1
Peru Peru
1
Philippines Philippines
-644946747
Romania Romania
1945800851
Russia Russia
30475
Singapore Singapore
1
Slovakia Slovakia
1945800854
South Africa South Africa
3408287
South Korea South Korea
29325868
South Sudan South Sudan
1
Spain Spain
1
Sri Lanka Sri Lanka
1
Switzerland Switzerland
1
Taiwan Taiwan
3408277
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Tunisia Tunisia
1
Turkey Turkey
286986
Ukraine Ukraine
2443
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-1653007057
United States United States
-644946748
Unknown Country Unknown Country
1945800856
Vietnam Vietnam
1444425859

Downloads

Bangladesh Bangladesh
1
Canada Canada
1
Chile Chile
246891470
China China
2542
Czechia Czechia
1
Egypt Egypt
1
Estonia Estonia
1
Finland Finland
1
France France
1945800853
Germany Germany
5097
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
29325863
Hungary Hungary
1
India India
3408275
Indonesia Indonesia
-644946745
Israel Israel
1
Kenya Kenya
1
Luxembourg Luxembourg
1
Malaysia Malaysia
1
Nepal Nepal
1945800850
Nigeria Nigeria
1
Romania Romania
30472
Russia Russia
1
Singapore Singapore
3408279
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
246891473
South Korea South Korea
1
Sweden Sweden
1
Taiwan Taiwan
1
Turkey Turkey
29325861
Ukraine Ukraine
2442
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
-644946744
United States United States
-1653007054
Unknown Country Unknown Country
29
Vietnam Vietnam
246891481

Files

File Size Format Downloads
Kliestikova_Janoskova_mmi_2017_3_149_157.pdf 438,28 kB Adobe PDF 1754884462

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.