Please use this identifier to cite or link to this item:
http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66132
Or use following links to share this resource in social networks:
Tweet
Recommend this item
Title | Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception |
Other Titles |
Брендинг з розумінням: як національний профіль споживача впливає на сприйняття цінності бренду Брендинг с пониманием: как национальный профиль потребителя влияет на восприятие ценности бренда |
Authors |
Kliestikova, J.
Janoskova, K. |
Keywords |
brand бренд branding брендинг brand value цінність бренду ценность бренда consumer national profile національний профіль споживача национальный профиль потребителя Hofstede cultural dimensions культурні аспекти Хофстеда культурные аспекты Хофстеда Slovak Republic Словацька Республіка Словацкая Республика OECD countries країни ОЕСР страны ОЭСР |
Type | Article |
Date of Issue | 2017 |
URI | http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/66132 |
Publisher | Sumy State University |
License | |
Citation | Kliestikova, J. Branding with understanding: how national profile of consumer influences brand value perception [Текст] = Брендинг з розумінням: як національний профіль споживача впливає на сприйняття цінності бренду / J. Kliestikova, K. Janoskova // Маркетинг і менеджмент інновацій. – 2017. – № 3. – C. 149-157. : DOI: 10.21272/mmi.2017.3-14. |
Abstract |
Practice has shown that inappropriate branding pattern can be branding pattern which was previously very appropriate on other market or for other brand. By application of cluster analysis in OECD´ countries, in the context of Hofstede model of social dimensions, we found that the cause of this phenomenon is the significance of the impact of the national socio-cultural profile of consumers in the subjective perception of the brand value. On the example of Slovak Republic was confirmed that customers perceive as more valuable the brands, which social-cultural profile of the country of origin is convergent with the national. Subsequently, we identified individual attributes of the socio-cultural profile with the sources of individually perceived the brand value. Практика показала, що неприйнятна модель брендингу може бути моделлю брендингу, яка раніше була дуже доречною на інших ринках або для іншого бренду. Під час застосування кластерного аналізу в країнах ОЕСР в контексті моделі соціальних вимірів Хофстеда ми виявили, що причиною цього явища є значимість впливу національного соціокультурного профілю споживачів на суб'єктивне сприйняття цінності бренду. На прикладі Словацької Республіки було підтверджено, що клієнти вважають більш цінними бренди, соціально-культурний профіль країни походження яких зближується з національним. Згодом ми визначили індивідуальні атрибути соціокультурного профілю з джерелами індивідуального сприйняття цінності бренду. Практика показала, что неприемлемая модель брендинга может быть моделью брендинга, которая ранее была очень уместной на других рынках или для другого бренда. При применении кластерного анализа в странах ОЭСР в контексте модели социальных измерений Хофстеда мы обнаружили, что причиной этого явления является значимость влияния национального социокультурного профиля потребителей на субъективное восприятие ценности бренда. На примере Словацкой Республики было подтверждено, что клиенты считают более ценными бренды, социально-культурный профиль страны происхождения которых сближается с национальным. Впоследствии мы определили индивидуальные атрибуты социокультурного профиля с источниками индивидуального восприятия ценности бренда. |
Appears in Collections: |
Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations) |
Views

29325874

1

1

29325879

1

3408257

1945800850

1

30480

1945800852

-1653007056

1

430160801

1704124

430160805

246891477

246891483

29325870

1

1

246891476

1

1

-644946747

1945800851

30475

1

1945800854

3408287

29325868

1

1

1

1

3408277

1

1

286986

2443

1

-1653007057

-644946748

1945800856

1444425859
Downloads

1

1

246891470

2542

1

1

1

1

1945800853

5097

29325863

1

3408275

-644946745

1

1

1

1

1945800850

1

30472

1

3408279

1

246891473

1

1

1

29325861

2442

1

-644946744

-1653007054

29

246891481
Files
File | Size | Format | Downloads |
---|---|---|---|
Kliestikova_Janoskova_mmi_2017_3_149_157.pdf | 438,28 kB | Adobe PDF | 1754884462 |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.