Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67390
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Упаковка як складова рекламних комунікацій
Other Titles Packaging as a component of advertising communications
Упаковка как составляющая рекламных коммуникаций
Authors Yanenko, Yaroslav Vasylovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0003-2468-6636
Keywords бренд
brand
комунікації
коммуникации
communication
реклама
advertising
упаковка
packaging
Type Article
Date of Issue 2017
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/67390
Publisher Класичний приватний університет
License
Citation Яненко Я.В. Упаковка як складова рекламних комунікацій / Я.В. Яненко // Держава та регіони. Серія Державне управління [Текст]: науково-виробничий журнал; Внесений ВАК до Переліку наукових фахових видань України у галузі "Державне управління"; Мова видання: українська, російська, англійська (змішаними мовами) / засновник: Класичний приватний університет. – Запоріжжя, 2017. – № 2 (30). – С. 144–148.
Abstract Метою статті є визначення особливостей сучасної упаковки як складової рекламних комунікацій. Ці особливості полягають у трансляції цінностей, які використовуються у рекламній комунікації бренду та у інноваційних технологіях, запровадження яких є інформаційним приводом для рекламної та PR-комунікації. В результаті дослідження уточнено роль упаковки у процесі побудови ефективних комунікацій зі споживачами та виявлено комунікаційні особливості впровадження інновацій у рекламну упаковку. Особливу увагу приділено аналізу сучасних тенденцій дизайну рекламної упаковки.
Целью статьи является определение особенностей современной упаковки как составляющей рекламных коммуникаций. Эти особенности заключаются в трансляции ценностей, используемых в рекламной коммуникации бренда и в инновационных технологиях, внедрение которых является информационным поводом для рекламной и PR-коммуникации. В результате исследования уточнена роль упаковки в процессе построения эффективных коммуникаций с потребителями и выявлены коммуникационные особенности внедрения инноваций в рекламную упаковку. Особое внимание уделено анализу современных тенденций дизайна рекламной упаковки.
The article deals with definition of the features of modern packaging as a component of advertising communications. Advertising packaging plays a significant role in the process of building effective communications with consumers, affects the brand recognition through the form of packaging and design decision, visualizes the components of the product, reflects certain values through the use of images of advertising heroes. Packaging broadcasts an advertising message to the target audience, which is based on the use of rational or emotional motives. The colors that dominate the design of the advertising packaging identify the brand and create an emotional connection with the target audience. There are combinations of colors that are traditionally used in packaging design in a particular industry. In the packaging design, colors that are not customary for certain products can be used. This advertising method and its purpose is to create in the perception of consumers the product differences from competitors. When creating a packaging, design can be specially simplified. This trend can be observed in the design of packaging of own supermarket brands. Innovation in advertising packaging plays an important role in building effective communications with the target audience. These innovations can affect consumers through the novelty factor, through the opposition of the «old» and «new» versions of the product, through the release of a limited series of products. Innovations in advertising packaging are the company's investment in the external appeal of the product to the target audience and in building long-term brand relationships with consumers. Features of modern packaging as a component of advertising communications consist in the broadcast of values used in brand communication advertising and in innovative technologies, the introduction of which is an information occasion for advertising and PR communication. The design of the advertising packaging visualizes the brand image and allows the target audience to quickly identify the products of a certain manufacturer.
Appears in Collections: Наукові видання (ІФСК)

Views

Canada Canada
1
Finland Finland
1
France France
1
Germany Germany
1939408
Greece Greece
1
Indonesia Indonesia
1
Ireland Ireland
91920
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1437
Russia Russia
1
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
59384425
United Kingdom United Kingdom
24734441
United States United States
7865434
Unknown Country Unknown Country
59384424

Downloads

China China
4902421
France France
1
Germany Germany
1939412
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Poland Poland
1438
Russia Russia
1
Ukraine Ukraine
153401498
United Kingdom United Kingdom
466
United States United States
153401498
Unknown Country Unknown Country
24

Files

File Size Format Downloads
Yanenko_Reklamna_upakovka2017.pdf 315,21 kB Adobe PDF 313646762

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.