Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74813
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Country’s Brand and Corruption Level: Cointegration Analysis
Other Titles Бренд країни та рівень корупції: коінтеграційний аналіз
Authors Milova, T.
Troshkina, K.
Horlov, Y.
Dobkowski, J.
Keywords бренд
стейкхолдери
конкурентоспроможність
інвестори
корупція
brand
stakeholders
competitiveness
investors
corruption
Type Article
Date of Issue 2019
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/74813
Publisher Sumy State University
License
Citation Milova, T., Troshkina, K., Horlov, Y. & Dobkowski, J. (2019). Country’s Brand and Corruption Level: Cointegration Analysis. Marketing and Management of Innovations, 3, 366-373. http://doi.org/10.21272/mmi.2019.3-28
Abstract Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії щодо впливу корупції на бренд країни. Проаналізовано сучасні підходи до аналізу впливу рівня корупції на макроекономічні показники країни. Обгрунтовано, що підвищення рівня корупції в суспільстві вважається одним з найбільш значущих стримуючих факторів радикальних політичних та економічних змін, що відбуваються в країнах. Основною метою проведеного дослідження є вивчення довгострокових та причинно- наслідкових зв’язків між рівнем контролю корупції та брендом країни. Об’єктом дослідження було обрано чотири європейські країни (Латвія, Литва, Польща та Україна), які проводили еволюційну політику реформування політичної та економічної системи після розпаду Радянського Союзу, що заохочувало практику подолання корупції. Період дослідження становить 2000-2018 рр. З метою вирішення поставленого завдання в роботі запропонований 3 етапний механізм оцінки довгострокових та причинно-наслідкових зв'язків між рівнем контролю корупції та основними компонентами бренду країн в основі якого покладено проведення тестів Augmented Dicker-Fuller та Granger casualty. Встановлено,що для України парні взаємозв’язки рівня контролю корупціїта кількості мігрантів,контролю корупціїта обсягом експорту, контролю корупції та обсягом зовнішніх інвестицій мають одно направлений характер впливу рівня корупції на складові рівня бренду країни. Результати проведеного дослідження свідчать, шо 51,73%, 43,79% та 66% від загальних коливань мігрантів, експорту, та обсягу зовнішніх інвестицій залежать від змін рівня корупції в країні. Результати емпіричного аналізу засвідчили, що для країн Європейського Союзу (Польща, Литва та Латвія) саме бренд країни має позитивний вплив на зменшення рівня корупції. Обгрунтовано, що саме вибір конкретної моделі боротьби з рівнем корупції в даних країнах значно зумовив курс їх політичної трансформації, а також вплинув на темпи змін соціально-економічного розвитку.
The paper summarized the arguments and counterarguments in the scientific debate on the impact of corruption on a country's brand. The modern approaches to the analysis of corruption’s impact on the country's macroeconomic indicators were analysed. The authors justified that increasing the corruption’s level is considered as one of the most significant deterrents to the radical political and economic changes taking place in the countries by society. The main purpose of the paper is to analyse the long-term cause-and-effect relationships between Control of Corruption and the country's brand. Four European countries (Latvia, Lithuania, Poland and Ukraine) were selected as the object of the investigation, which pursued an evolutionary policy of reforming the political and economic system after the collapse of the Soviet Union, which encouraged the practice of eliminating corruption. The research period was 2000-2018. With a purpose to check the hypothesis of the investigation the 3-stage algorithm to estimate the long-term cause-and-effect relationships between Control of Corruption and the key parameters of the country brand is developed. The developed algorithm was based on the Augmented Dicker-Fuller test and granger casualty test. It is established that for Ukraine, the interconnections between Control of Corruption and International migrant stock, Control of Corruption and Exports of goods and services, Control of Corruption and Foreign direct investment had a unidirectional character of influence of the corruption’s level on the components of the country’s brand. The findings proved that 51.73%, 43.79% and 66% of the total fluctuations of International migrant stock, Exports of goods and services, Foreign direct investment depend on changes in the level of corruption in the country. The obtained results allowed concluding that for the European Union countries (Poland, Lithuania and Latvia) it was the country brand that had a positive impact on reducing the corruption’s level. It was justified that the choice of a specific model for combating the corruption’s level in the chosen countries significantly determined the course of their political transformation and influenced the change’s rate of the social and economic development.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Botswana Botswana
1
Brazil Brazil
1
China China
717648492
France France
-1192436147
Germany Germany
981377842
Greece Greece
1
Iran Iran
1
Ireland Ireland
115671
Israel Israel
5555167
Lithuania Lithuania
148346
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
10379
Romania Romania
1
Singapore Singapore
1387919504
Sweden Sweden
-1192436140
Ukraine Ukraine
1435296983
United Kingdom United Kingdom
981377839
United States United States
-1424449517
Unknown Country Unknown Country
191689951
Vietnam Vietnam
2777584

Downloads

China China
1
Germany Germany
179945
India India
1
Ireland Ireland
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Ukraine Ukraine
49978
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
-1424449516
Unknown Country Unknown Country
5
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Milova_mmi_3_2019.pdf 207,09 kB Adobe PDF -1424219581

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.