Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77116
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title The Role of Country Brand in Providing Economic Resilience
Other Titles Роль бренду країни в забезпеченні економічної безпеки
Authors Shymon, S.
Kolomiets-Ludwig, E.
Osiejewicz, J.
Krawczyk, D.
Kaminska, B.
ORCID
Keywords бренд
дефіцит бюджету
профіцит бюджету
рівень безробіття
ANOVA
brand
government deficit
government surplus
unemployment rate
Type Article
Date of Issue 2020
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/77116
Publisher Sumy State University
License Creative Commons Attribution 4.0 International License
Citation Shymon, S., Kolomiets-Ludwig, E., Osiejewicz, Jo., Krawczyk, D. & Kaminska, B. (2020). The Role of Country Brand in Providing Economic Resilience. Marketing and Management of Innovations, 1, 303-311. http://doi.org/10.21272/mmi.2020.1-26
Abstract Ця стаття узагальнює аргументи та контраргументи в межах наукової дискусії з питання забезпечення економічної безпеки країни. Проведений в роботі бібліометричий аналіз публікацій за темою "економічна безпека" з використанням інструменту VOSviewer дозволив виділити чотири основні наукові школи. Систематизація літературних джерел та підходів до вирішення проблеми засвідчила, що основними компонентами оцінки рівня економічної безпеки країни є: макроекономічна стабільність, мікроекономічна ефективність ринку, добре урядування, соціальний розвиток. Метою проведеного дослідження є дослідження впливу маркетингової детермінанти на рівень економічної безпеки країни. Основною гіпотезою статті є відсутність статистично значимої різниці в рівні економічної безпеки для країн які впроваджують ефективну політику просування свого бренду та які не здійснюють відповідних заходів. Методичним інструментарієм перевірки висунутої гіпотези стали: методи перевірки на нормальний розподіл ознак в статистичних сукупностях, з яких вилучені вибірки, за допомогою тесту Shapiro-Wilk; перевірки рівності дисперсій досліджуваних ознак в статистичних сукупностях з яких вилучені вибірки, за допомогою Levene´s test; параметричний (One-way ANOVA: F-test) або не параметричний тест (Kruskal-Wallis rank test). Об’єктом дослідження обрані країни Європейського Союзу, які відповідно до рейтингу FutureBrand були поділені на 6 груп. В статті представлено результати емпіричного аналізу, який підтвердив висунуту в роботі гіпотезу. Дослідження емпірично підтверджує відсутність статистично значимої різниці між основними індикаторами рівня економічної безпеки країни відповідно до базової компоненти – макроекономічна стабільність, що оцінюється за допомогою показників: дефіцит або профіцит державного бюджету, рівень безробіття.
The paper summarised arguments and counterarguments on analysis of economic resilience. The bibliometric analysis on economic resilience using the software VOSviewer allowed identifying the four core scientific schools: R. Martin (University of Cambridge, Cambridge, United Kingdom); A. Rose University of Southern California, Los Angeles, United States; C.S. Holling; H. Wolman (The George Washington University, Washington, D.C., United States); I. Briguglio (L-Università ta' Malta, Msida, Malta). The generalisation of the scientific papers and approaches on solving issues mentioned above proved that the core indicators of economic resilience assessment were macroeconomic stability; microeconomic market efficiency; good governance; social development. The paper aimed at the analysis of the marketing determinants impact on the economic vulnerability of the country. The hypothesis of the paper was no statistically significant difference in the level of economic vulnerability for countries that implement effective branding policies and do not take appropriate actions. The study checked hypothesis using the methods and instruments as follows: for the normal distribution of the statistical data – the Shapiro-Wilk test; verification of the equality of dispersion in the statistical data using the Levine’s test; parametric (One-way ANOVA: F-test) or nonparametric test (Kruskal-Wallis rank test). The object of the investigation was European Union countries which were classified on the six groups by the experts of the FutureBrand rating. The empirical data confirmed the hypothesis mentioned above. Thus, the findings proved no statistically significant difference between the leading indicators of the level of economic vulnerability according to the essential component – macroeconomic stability, which was estimated using indicators: General government deficit (-) and surplus (+) - annual data; unemployment rate.
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

Australia Australia
1
Austria Austria
1
Bangladesh Bangladesh
1727816112
Bosnia & Herzegovina Bosnia & Herzegovina
1
Brazil Brazil
188630
Canada Canada
1
China China
-936955330
Croatia Croatia
1
Cyprus Cyprus
1
Denmark Denmark
-913969303
Ethiopia Ethiopia
1
France France
140490
Germany Germany
-913969300
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
90991
Hungary Hungary
1690499005
India India
312502077
Indonesia Indonesia
-913969310
Iran Iran
1995251100
Ireland Ireland
126471887
Israel Israel
687561431
Italy Italy
38858
Japan Japan
1853384861
Kenya Kenya
2062684305
Lithuania Lithuania
1
Malaysia Malaysia
1
Netherlands Netherlands
2062684294
Nigeria Nigeria
1727816114
Norway Norway
14485
Pakistan Pakistan
56257
Philippines Philippines
1205826249
Poland Poland
506736067
Portugal Portugal
425319139
Romania Romania
1
Russia Russia
506736065
Saudi Arabia Saudi Arabia
312502072
Serbia Serbia
1
Singapore Singapore
1205826252
South Korea South Korea
687561432
Spain Spain
-913969308
Sweden Sweden
425805534
Taiwan Taiwan
1205826260
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
103471
United Kingdom United Kingdom
1205826245
United States United States
87804497
Unknown Country Unknown Country
1727816111
Vietnam Vietnam
765036

Downloads

Afghanistan Afghanistan
1853384862
Australia Australia
1
Belgium Belgium
1
Brazil Brazil
1
Canada Canada
26156050
China China
1853384860
Colombia Colombia
1
Congo - Brazzaville Congo - Brazzaville
1
Costa Rica Costa Rica
1
France France
1
Germany Germany
1853384861
Greece Greece
1
Hong Kong SAR China Hong Kong SAR China
1
India India
1205826250
Indonesia Indonesia
-913969309
Iran Iran
1995251100
Ireland Ireland
135339
Italy Italy
126471884
Japan Japan
1
Lithuania Lithuania
1
Malta Malta
1
Netherlands Netherlands
2636
Philippines Philippines
1205826248
Poland Poland
506736068
Romania Romania
1
Russia Russia
851611066
Saudi Arabia Saudi Arabia
312502073
Singapore Singapore
87804497
Slovakia Slovakia
1
South Africa South Africa
1205826259
South Korea South Korea
1
Spain Spain
-913969307
Syria Syria
1
Taiwan Taiwan
21909
Trinidad & Tobago Trinidad & Tobago
1
Tunisia Tunisia
3045633
Turkey Turkey
1
Ukraine Ukraine
212385
United Arab Emirates United Arab Emirates
1
United Kingdom United Kingdom
2043544716
United States United States
87804498
Unknown Country Unknown Country
2043544709
Vietnam Vietnam
2062684301

Files

File Size Format Downloads
Shymon_mmi_2020_1.pdf 1,18 MB Adobe PDF 317354423

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.