Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81072
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Інноваційна діяльність українських ВНЗ в мас-медійному науковому дискурсі
Other Titles Innovative activity of Ukrainian universities in the mass media scientific discourse
Инновационная деятельность украинских вузов в масс-медийном научном дискурсе
Authors Zaitseva, Stanislava Stanislavivna  
ORCID http://orcid.org/0000-0002-6994-884X
Keywords інноваційна діяльність
инновационная деятельность
innovative activity
вищий навчальний заклад
высшее учебное заведение
імідж
имидж
image
світові стандарти
мировые стандарты
world standards
функціонування
функционирование
functioning
Type Article
Date of Issue 2016
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/81072
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Зайцева С. С. Інноваційна діяльність українських ВНЗ в мас-медійному науковому дискурсі // Образ. 2016. Вип. 4 (22). С. 89-96.
Abstract У статті досліджується інноваційна діяльність як наукова проблема соціальних комунікацій. Автор визначає основні наукові напрями та підходи до вивчення нововведень у різних сферах життєдіяльності суспільства. Принципово важливим для дослідження є розуміння інноваційної діяльності як важливої складової функціонування соціуму, що виявляє себе на різних рівнях: особистісному, колективному та державному. Вона не лише інтегрується в різні сфери, а й виступає окремим видом діяльності і є органічною складовою наукової комунікації. Така діяльність – запорука успішного розвитку ВНЗ. Саме інновації, завдяки своїм особливим властивостям – здатності стимулювати наукову діяльність – є одним із чинників формування іміджу ВНЗ.
В статье исследуется инновационная деятельность как научная проблема социальных коммуникаций. Автор определяет основные научные направления и подходы к изучению нововведений в различных сферах жизнедеятельности общества. Принципиально важным для исследования является понимание инновационной деятельности как важной составляющей функционирования социума, которая проявляет себя на разных уровнях: личностном, коллективном и государственном. Она не только интегрируется в различные сферы, но и выступает отдельным видом деятельности и является органической составляющей научной коммуникации. Такая деятельность – залог успешного развития вуза. Именно инновации благодаря своим особым свойствам – способности стимулировать научную деятельность являются одним из факторов формирования имиджа вуза.
Innovative activity as a scientific problem of social communications is investigated in this article. The main research areas and approaches to the study of innovative activity in various spheres of society are identified by the author. The fundamental importance for the study is to understand the innovative activity as an important part of the functioning of the society, which manifests itself at different levels: personal, collective and public. It doesn’t only integrate into different areas, but also acts as a separate kind of activity and is an integral part of scientific communication. This activity is the key one for the successful development of higher scientific institutions. The innovations themselves, thanks to their special characteristics, namely an ability to stimulate the research activity, is one of the factors of forming the image of a higher scientific institution.
Appears in Collections: Образ

Views

China China
1679130
Germany Germany
13120
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1921
Lithuania Lithuania
1
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
50566
United Kingdom United Kingdom
25284
United States United States
1679131
Unknown Country Unknown Country
374255

Downloads

Estonia Estonia
1
Finland Finland
1
France France
283201
Germany Germany
748508
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1918
Poland Poland
748508
Portugal Portugal
1
Ukraine Ukraine
1679129
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
3823411
Uzbekistan Uzbekistan
1

Files

File Size Format Downloads
Zaitseva_obraz_2016_4.pdf 270,33 kB Adobe PDF 7284681

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.