Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90921
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Формування зеленого бренду підприємства
Authors Лобанова, А.М.
ORCID
Keywords бренд
brand
зелений бренд
green brand
брендинг
branding
корпоративна соціальна відповідальність
corporate social responsibility
грінвошинг
greenwashing
охорона довкілля
environmental protection
Type Masters thesis
Date of Issue 2022
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/90921
Publisher Сумський державний університет
License Copyright not evaluated
Citation Лобанова А. М. Формування зеленого бренду підприємства : робота на здобуття кваліфікаційного ступеня магістра : спец. 075 – маркетинг / наук. кер. О. Ю. Чигрин. Суми : Сумський державний університет, 2022. 60 с.
Abstract Актуальність. Сильний бренд це найцінніший актив компанії, інструмент створення її довгострокових конкурентних переваг. Наявність бренду значить, що навіть при наближено рівних споживчих та інших властивостях товар будуть купувати більше. А наявність зеленого бренду покращить усвідомленість людей та ще більше розширить частку нових потенційних споживачів. Бренд це засіб вирізнення товару чи групи товарів, що допомагає власнику досягнути бажаних позицій на ринку. Метою дослідження є обґрунтування теоретичних аспектів та розробка практичних рекомендацій у сфері зеленого брендингу для ПрАТ «Карлсберг Україна». Завданнями дипломної роботи: дослідження теоретичних аспектів брендингу та поняття зеленого бренду компанії, аналіз зеленого бренду та роботи підприємства в цілому, аналіз досвіду закордонних компаній у аспекті зелених ініціатив, надання практичних рекомендацій аналізованому підприємству. Об’єкт дослідження - ПрАТ «Карлсберг Україна». Предмет дослідження - зелений бренд ПрАТ «Карлсберг Україна». Методи дослідження - аналітичний, абстрактно-логічний, порівняльний, метод спостереження, індукції та дедукції, а також пояснення та класифікація. Інформаційна база - вітчизняня і зарубіжна література, інтернет-видання, періодична література, статистична і аналітична інформація, та на планово-звітній документації ПрАТ «Карлсберг Україна». Наукова новизна. Розроблені у дипломній магістерській роботі теоретичні положення та практичні рекомендації далуть змогу збільшити ефективність в роботі ПрАТ «Карлсберг Україна» та дозволять покращити фінансове становище компанії. У першому розділі було досліджено теоретичні основи бренду та брендингу, їх переваги, а також проаналізовано суть зеленої ініціативи, наведені статистичні дані у вигляді рисунків. У другому розділі було проаналізовано систему менеджменту, стратегію компанії, а також проведено свот аналіз підприємства. Окрім того було проаналізовано ініціативи компанії у сфері охорони природи, а також досліджено корпоративну соціальну відповідальність. У третьому розділі досліджено досвід охорони довкілля та зелених ініціатив закордонних компаній, наведено поради щодо покращення власного зеленого бренду для аналізованого підприємства, а також наведений приклад зелених ініціатив та соціальних відповідальності основного конкурента підприємства.
Topicality. A strong brand is the company's most valuable asset, a tool for creating its long-term competitive advantages. The presence of a brand means that even with approximately equal consumer and other characteristics, the product will be bought more. And the presence of a green brand will improve people's awareness and further expand the share of new potential consumers. A brand is a means of distinguishing a product or a group of products, which helps the owner to achieve desired positions in the market. The purpose of the study is to substantiate theoretical aspects and develop practical recommendations in the field of green branding for PJSC "Carlsberg Ukraine". The tasks of the thesis are: the study of theoretical aspects of branding and the concept of the green brand of the company, the analysis of the green brand and the work of the enterprise as a whole, the analysis of the experience of foreign companies in the aspect of green initiatives, the provision of practical recommendations to the analyzed enterprise. The object of the study is PJSC "Carlsberg Ukraine". The subject of the study is the green brand of PJSC "Carlsberg Ukraine". The work uses such methods of research as analytical, abstract-logical, comparative, the method of observation, induction and deduction, as well as explanation and classification. The research information base is based on domestic and foreign literature, internet articles, periodical press materials, statistical and analytical information, and the planning and reporting documentation of PJSC "Carlsberg Ukraine". Scientific novelty. The theoretical provisions and practical recommendations developed in the master's thesis will make it possible to increase the efficiency in the work of PJSC "Carlsberg Ukraine" and improve the company's financial position. The first chapter explored the theoretical foundations of the brand and branding, their advantages, and also analyzed the essence of the green initiative, presented statistical data in the form of figures. The second chapter analyzed the management system, the company's strategy, and also carried out a SWOT analysis of the enterprise. In addition, the company's initiatives in the field of nature protection were analyzed, as well as corporate social responsibility was investigated. The third chapter examines the experience of environmental protection and green initiatives of foreign companies, gives advice on improving its own green brand for the analyzed enterprise, and also gives an example of green initiatives and social responsibility of the main competitor of the enterprise.
Appears in Collections: Кваліфікаційні роботи здобувачів вищої освіти (ННІ БіЕМ)

Views

Germany Germany
33982
Lithuania Lithuania
5004
Norway Norway
1
Slovakia Slovakia
1
Ukraine Ukraine
33998
United Kingdom United Kingdom
873
United States United States
301669
Unknown Country Unknown Country
151841

Downloads

Austria Austria
1
Bulgaria Bulgaria
1
Estonia Estonia
75969
Finland Finland
1
France France
527380
Germany Germany
75970
Lithuania Lithuania
301671
Netherlands Netherlands
75970
Poland Poland
301669
Spain Spain
1
Ukraine Ukraine
527371
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
33992
Unknown Country Unknown Country
1

Files

File Size Format Downloads
Lobanova_mag_pob.pdf.pdf 1,1 MB Adobe PDF 1919998

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.