Please use this identifier to cite or link to this item: https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80348
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Green branding as a driver to boost the development of green investment market
Other Titles Зелений брендинг як драйвер розвитку ринку зелених інвестицій
Authors Pimonenko, Tetiana Volodymyrivna  
Chygryn, Olena Yuriivna  
Liulov, Oleksii Valentynovych  
ORCID http://orcid.org/0000-0001-6442-3684
http://orcid.org/0000-0002-4007-3728
http://orcid.org/0000-0002-4865-7306
Keywords інвестиції
инвестиции
investment
маркетинг
marketing
зелений
зеленый
green
зацікавлені сторони
заинтересованные стороны
stakeholders
бренд
brand
просування
продвижение
promotion
Type Article
Date of Issue 2019
URI https://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/80348
Publisher Черкаський національний університет імені Богдана Хмельницького
License Copyright not evaluated
Citation Pimonenko, T.V. Green branding as a driver to boost the development of green investment market [Текст] / T.V. Pimonenko, O.Yu. Chygryn, O.V. Lyulyov // Вісник Черкаського університету. Серія Економічні науки. - 2019. - № 1. - C. 144-150. - DOI: 10.31651/2076-5843-2019-1-144-150.
Abstract The paper deals with the analysis of the main preconditions to develop the strategy of the green brand promotion with the purpose to attract additional green investment to the company's development. In this case, the authors allocated the main features of green investment which should be taken into account during the developing of the marketing program to promote the green brand of the company. The authors identified the main approaches to define the meaning of a green brand. Thus, in the paper, the authors defined the green brand as the unique symbols, signs, words or combinations of them which developed the green imagination about the company which operations correspond to the sustainable development goals. In the paper, the authors allocated the main drivers of the green brand as follows: green brand equity, green trust and green satisfaction. Besides, green brand equity has a mediating role between green trust and green satisfaction. With the purpose to increase the efficiency of the marketing program to promote green brand the authors generalized the main principals which should be considered by the companies. The authors highlighted that using greenwashing lead to the huge reputation loses. Besides, greenwashing decreases the level of trust to the green brand among stakeholders of the green investment market. The authors proposed to solve the abovementioned problem through the publication in free access to the nonfinancial report by the company on a regular basis. In addition, it should be obligatory and to control by the government. In the paper, the theoretical basis of the linking between sustainability, green brand perception and company policy performance was identified by the authors.
Авторами виділено основні риси зелених інвестицій, які слід враховувати під час розробки маркетингової програми з просування зеленого бренду компанії. Визначено основні підходи до визначення сенсу зеленого бренду. В роботі зелений бренд витлумачено як унікальні символи, знаки, слова або комбінації з них, які розвинули зелену уяву про компанію, операції якої відповідають цілям сталого розвитку. Виділено головні драйвери зеленого бренду таким чином: екологічно чистий бренд, зелена довіра і зелене задоволення. Екологічна марка має посередницьку роль між зеленим довірою та зеленим задоволенням. Авторами підкреслено, що використання маркетологами зеленого камуфляжу призводить до величезної втрати репутації. Крім того, зелений камуфляж знижує рівень довіри до зеленого бренду серед зацікавлених сторін ринку зелених інвестицій. Автори запропонували вирішити вищезгадану проблему через публікацію у вільному доступі нефінансової доповіді компанією на регулярній основі. Крім того, вона повинна бути обов’язковою і контролюватися урядом. У роботі авторами визначені теоретичні основи взаємозв’язку між стійкістю, сприйняттям зеленого бренду та ефективністю політики компанії.
Appears in Collections: Наукові видання (ННІ ФЕМ)

Views

Austria Austria
1
China China
1056380150
Czechia Czechia
1
Germany Germany
8360446
Greece Greece
1
Ireland Ireland
59641
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
121
Romania Romania
1
Singapore Singapore
-349868806
Slovenia Slovenia
1
South Africa South Africa
1
Sweden Sweden
604
Switzerland Switzerland
1
Ukraine Ukraine
-1993658893
United Kingdom United Kingdom
271337785
United States United States
614630008
Unknown Country Unknown Country
-306980493
Vietnam Vietnam
1815

Downloads

China China
1
Ireland Ireland
1
Italy Italy
1
Lithuania Lithuania
1
Ukraine Ukraine
1056380152
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
614630009
Vietnam Vietnam
1

Files

File Size Format Downloads
Pimonenko_green_branding.pdf 847,9 kB Adobe PDF 1671010167

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.