Please use this identifier to cite or link to this item: http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34327
Or use following links to share this resource in social networks: Recommend this item
Title Финансовое планирование как ключевой критерий эффективности процесса сегментации и позиционирования продуктов быстрого приготовления
Other Titles Фінансове планування як ключовий критерій ефективності процесу сегментації та позиціонування продуктів швидкого приготування
Financial planning as a key criterion for the effectiveness of segmentation and positioning of fast food
Authors Шубин, А.А.
Митяева, Т.Л.
ORCID
Keywords экономический механизм
эффективность
концепция
неудовлетворенные потребности
сегментация
потребитель
целевая аудитория
позиционирование
маркетинг
економічний механізм
ефективність
концепція
незадоволені потреби
сегментація
споживач
цільова аудиторія
позиціювання
economic mechanism
efficiency
concept
unmet needs
segmentation
consumer
target audience
positioning
marketing
Type Article
Date of Issue 2014
URI http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34327
Publisher Сумский государственный университет
License
Citation Шубин, А.А. Финансовое планирование как ключевой критерий эффективности процесса сегментации и позиционирования продуктов быстрого приготовления [Текст] / А.А. Шубин, Т.Л. Митяева // Маркетинг і менеджмент інновацій. - 2014. - № 1. - С. 81-91.
Abstract В статье сформулирована основная цель финансового планирования маркетинговой деятельности предприятия, которая заключается, в первую очередь, в уменьшении уровня неопределенности и риска в деятельности предприятия, а также в концентрации ресурсов в выбранных стратегических направлениях; определены количественные показатели результативной сегментации; разработан механизм оценки эффективности процесса сегментации на рынке продуктов быстрого приготовления, а также разработан плановый бюджет для вывода компанией «Техноком» линии новых товаров на рынке продуктов быстрого приготовления. При цитуванні документа, використовуйте посилання http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34327
У статті сформульована основна мета фінансового планування маркетингової діяльності підприємства, що полягає, у першу чергу, у зменшенні рівня невизначеності та ризику в діяльності підприємства, а також у концентрації ресурсів у вибраних стратегічних напрямах; визначені кількісні показники результативної сегментації; розроблений механізм оцінки ефективності процесу сегментації на ринку продуктів швидкого приготування, а також розроблений плановий бюджет для виведення компанією «Техноком» лінії нових товарів на ринку продуктів швидкого приготування. При цитировании документа, используйте ссылку http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34327
The aim of the article. Through analysis of socio-economic relations in Ukraine and revealing their most significant dynamic changes it is important to create the most successful business management systems. We sought to assess the competitiveness of a particular company by its mobility and flexibility in adapting to a changing environment, as well as elaboration of a mechanism for evaluating effective segmentation. Existing methods, models, techniques and tools used for the analysis of the segmentation process in the company and market, in our opinion, do not meet the specific market conditions for efficiency and inform decisions on segmentation and positioning of trademarks and brands. All this confirms the relevance of the study of marketing planning and proper evaluation of the effectiveness of the mechanism of the process of segmentation and positioning in the fast food market. The main purpose of the article is to formulate a mechanism for evaluating the effectiveness of the results of the segmentation process and market positioning of fast food. One of the important criteria for marketing policy is determining the effectiveness of marketing research. In order to implement the effective marketing strategy we need to plan, monitor and evaluate marketing costs reliably. The results of the analysis. Main processes of marketing activity of the company are planning this type of activity and determination of the major costs associated with it. Financial planning in this case is a key step in the overall planning of marketing research. The main purpose of marketing planning in the company is primarily to reduce the level of uncertainty and risk in the enterprise, as well as the concentration of resources in selected strategic areas. Developing a formal marketing plan is a key step in ensuring the effective implementation of the strategic marketing program because it clarifies what actions should be taken, when and by whom. Evaluating the effectiveness of a marketing strategy is conducted in two ways: qualitative and quantitative. The main quantitative targets set before marketing strategies deal with sales, market share and profitability. Conclusions and directions of further researches. To determine the quantitative performance indicators segmentation, the authors of this study displayed the planned budget for «Tekhnokom» line of new products that satisfy the needs of the productive segment of «The Hunger clerks». This budget was developed for the period of two years with an optimistic view of the hypothesis, and 3 years on the pessimistic hypothesis. Based on the analysis of the budget plan, it was concluded that this marketing strategy is cost-effective, but also that efficient segmentation is attractive not only from a marketing standpoint, but also from economic and financial. When you are citing the document, use the following link http://essuir.sumdu.edu.ua/handle/123456789/34327
Appears in Collections: Маркетинг і менеджмент інновацій (Marketing and Management of Innovations)

Views

China China
72489709
Germany Germany
23240
Greece Greece
1
Ireland Ireland
1292399
Kazakhstan Kazakhstan
1
Lithuania Lithuania
1
Netherlands Netherlands
1
Romania Romania
1
Russia Russia
17
Singapore Singapore
1
Turkey Turkey
2
Ukraine Ukraine
8812414
United Kingdom United Kingdom
4409528
United States United States
144979332
Unknown Country Unknown Country
8812413

Downloads

Belarus Belarus
5
China China
2
EU EU
1
Germany Germany
3
Ireland Ireland
145408
Kazakhstan Kazakhstan
1
Netherlands Netherlands
1
Russia Russia
27
Singapore Singapore
1
Ukraine Ukraine
8812415
United Kingdom United Kingdom
1
United States United States
144979333
Unknown Country Unknown Country
56

Files

File Size Format Downloads
Shubin_economic mechanism.pdf 426,16 kB Adobe PDF 153937254

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.